internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sportingboy

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2004
Ik wete hier eigenlijk niets over. Ik heb 2 Win Xp pc's en zou ze graag alletwee op adsl laten gaan. Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ik dit moet doen. Ik wil liever geen router gebruiken. Ik heb al op google en op deze site gezocht maar ik heb niets gevonden.
Kan iemand mij mss een site tonen waar alles uitgelegd is en niet gewoon: druk op thuisnetwerk aanmaken want dat heb ik al geprobeerd maar weet niet hoe ik daar mee een werkend netwerk maak.
Alvast bedankt.

Dit bericht heb ik ook al gezien, maar is er geen mogelijkheid om het zonder router te doen?

Zeker kan dat, met (zoals in de link ook wordt aangegeven) een router-computer ofwel host-computer. Lees maar eens goed door: je "hoofdpc" heeft twee netwerkkaarten en fungeert dan als router én als verbinding met je tweede pc die één netwerkkaart heeft.
Wil je met de tweede pc op het www, dan moet je wel je hoofdpc aanzetten; als je een router zou hebben dan hoeft dit niet.

maar ik zou liever geen tweede netwerkkaart installeren. Is het niet mogelijk met een gewoon thuisnetwerk? (ook al weet ik niet hoe)
Toch bedankt!!

Het enige wat ik dan nog kan verzinnen is dat je met één pc tegelijk op het www kunt komen via je modem.
Als je met de andere pc wilt surfen moet je de modemkabel uit pc1 halen en in pc2 steken. Nogal omslachtig, lijkt me; een netwerkkaartje kost nog geen 10 euro en installatie ervan is echt doodsimpel.

hallo.

schijnd ook te kunnen met usb,dus geen kaartjes nodig lijkt me,heb hier alleen geen ervaring mee.
heb zelf gewerkt met crosscable.later met hub,is allemaalgoed gegaan,de laatste ,die ik nu heb ,is draadloos,en bevalt me het best.
je hebt hier natuurlijk weinig aan,maar lijkt me toch dat je beter een paar kaartjes kunt gaan halen,succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan