Internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boons030

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Mijn twee pc's in een netwerk werken naar wens,met uitzondering van het delen van Internet.
Ik denk dus dat ik ondanks veel zoeken op het forum en elders toch iets niet goed ingesteld heb.
Het gaat om twee pc's verbonden met Linksys draadloos
accesspoints.Op pc a Ip adres 10.0.0.1 zit een goed werkend ADSL modem met verbinding die nooit gestoord is. Het cliënt ip adres op die pc is altijd hetzelfde evenals het Ip adres van de server.In het statusbericht staat dat "delen"is ingeschakeld(handje)
PC b Ip adres 10.0.0.3 is via het netwerk verbonden met Pc a. Ik kan de printer op beide Pc's gebruiken. heb op Pc b de wizard uitgevoerd en toch geeft het systeem geen verbinding.Het foutbericht is 797.

Wie heeft een advies???

staat bij de eigenschappen van je netwerk- of usb-kaart waar je internet aan verbonden is het "internet-verbinding delen" aangevinkt?

Ja dat staat allemaal goed.Ik heb de Wizard al een aantal keren opnieuw gedraaid maar het werkt niet.
Het netwerk is goed want ik kan printen en bestanden delen.Ik kan aansluiten bij een game op Internet en meespelen. Ik gebruik Teamspeak om met een groep te communiceren
Maar het ding weigert om websites te openen en mijn mail uit te lezen vanaf de Pc die niet rechtstreeks aan de modem hangt.
Toch zie ik ergens iets over het hoofd.
Maar ik weet niet meer waar ik nog moet zoeken.

Laatst bewerkt:
Jeroen,
Ook daarmee kom ik niet uit de problemen.
De webmaster heeft mij nu gevraagd de status aan te geven van mijn vraag.Ik probeer nog dit weekend er aan te werken(net een weekje weg geweest) en daarna zal ik de vraag opnieuw formuleren met toevoeging van wat ik reeds heb ondernomen.
Misschien is het gemakkelijker een router te installeren.
groet,
Tejay

Geplaatst door Boons030
Mijn twee pc's in een netwerk werken naar wens,met uitzondering van het delen van Internet.

wat bedoel je hiermee ? netwerk en internet delen ?

Twee Pc's in een draadloos netwerk mbv zgn peer to peer koppeling(??)Ik kan met de PC's alles doen wat je in een netwerk wilt muv Internettoegang van af de Pc waar de modem niet op is aangesloten.
Dus ik deel mappen ,verplaats inhoud,multiplay in games maar kan niet surfen en e-mailen.Zoek nu in de knowledgebase van MS naar mogelijke oplossing op advies van Jeroen..

Wat voor soort modem/router heb je voor het acces point staan ?

Is de standaard gateway wel goed bij de pc die geen internet heeft.

Zie Hier leesvoer over een draadloos netwerk.

groetjes speedtouch

In een P2P config heb je geen AP toch.
Ericsson modem. Zie ook mijn oorspronkelijke vraag.
Het vreemde is dat ik de configuratie één keer goed werkend heb gehad.Dus ik weet zeker dat het wil werken maar er is iets mis gegaan wat ik niet kan reproduceren.
Allee leestips die ik via helpmij krijg volg ik op.

Ik begrijp je opmerking niet want je geeft zelf aan dat je met een Linksys acces point werkt (zie je openingstopic)

Dat klopt,sorry ,ik had dat even over het hoofd gezien. Toen dacht ik dat de draadloze dingetjes die je in een USB poort stopt AP heetten.Inmiddels denk ik dat een AP een apparaat is waar deze Netwerkadapters een verbinding mee kunnen maken. Dat is echter voor slechts twee Pc's in een netwerk niet nodig volgens wat ik inmiddels heb gelezen.
Ik kan nu een netwerk vormen (volgens voorgeschreven specificaties)en vervolgens elke Pc verbinden met dat netwerk.Wil ik meer pc's aansluiten dan zal een AP nodig zijn.
In de helpfuncties van XP heb ik daar het eea over gelezen.
Dat netwerk is ook wel OK.Alleen vanaf PC b,waaraan dus niet het modem hangt,is geen internetverbinding te realiseren.
bedankt voor je reactie
groet, Tejay

ik kan niet hellemaal volgen maar als je met Linksys (een router bedoelt) router en vaste IP adressen werkt dan moeten IP adressen van je PC's in de Linksys reeks zijn (192.168.1.102, ...103, ...104).

DN,
Ik heb geen router
IS het beslist nodig die reeks IP adressen te gebruiken.?Ik weet dat MS deze reeksen hanteert maar het is voor het netwerk niet belangrijk.Dat werkt ook met 10.0.0.1 en 10.0.0.2.
Als dat echter voor internet sharing niet kan dan ga ik dat nog eens uitproberen.
Ik kan dat helaas pas morgen doen omdat ik nu andere verplichtingen heb. De resultaten laat ik jullie asp weten.
groet Tejay

sorry, maar op zondag is mijn denkvermogen op 25%, als ik goed begrijp je werkt met een modem en twee draadloze ontvangers?

Het probleem is na veel experimenteren opgelost.
Het laatste wat ik heb gedaan is ; de DNS serveradressen invoeren vanuit de handleiding van de SP.
Dank voor jullie inzet,Groet, Tejay

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan