internet delen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jolieke

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Berichten
40
Hey
we hebben 2 computers thuis een op zolder en een op mijn zus der kamer nu wil zij ook graag internet op der computer hebben, nu hebben we nog maar een paar maanden een nieuwe computer bovenstaan met windows xp toen heeft mijn zus de oudere computer (die eerst boven stond met internet) gekregen is windows 98
Nu willen we graag het internet delen kan dat met verschillende windows?
Ik heb nu SpeedTouchUSB wat heb ik nodig om het internet te delen?

en wat is dit precies, zou dit goed zijn??
sorry ik heb geen verstand van dit soort dingen

Wireless Broadband Router
 
En hoe krijgen jullie internet via de kabel of via adsl.
 
en hoe weet ik dat? sorry

edit: als ik op het groene modem ga staan op mijn bureablad komt er te staan Alcatel ADSL modem....
 
je hebt dus een ADSL usb modem, jammer dat het geen ethernet aansluiting heeft.
Als je nu internet wilt delen kun je twee dingen doen.
in de nieuwe computer een netwerkkaart installeren (zit er misschien al wel in)en dan in de oude computer ook een netwerkkaart plaatsen en dan de twee computers verbinden met een crosskabel. Dan internetdelen instellen.
een andere optie is om het speedtouch usb modem te vervangen voor een ethernet adsl modem en dan kan de router die jij opgeeft gaan werken.
Je kunt ook modem en router ineen kopen.

Ik begrijp dat jij niet erg thuis bent in deze materie, is niet erg hoor, maar dan kun je tegen verschillende problemen aanlopen.
Is er niet iemand in jullie omgeving die hier verstand van heeft.
 
ok en hoe kan ik zien ofdat die netwerk kaart er al in zit? want de oude computer heeft op kantoor gestaan dus wel met meerdere computers internet gedeeld...
 
Dan mag je er wel vanuit gaan dat er een netwerkkaart inzit.
Op kantoor werken ze meestel met een lan verbinding via ethernet en niet via usb.
 
Leesvoer in de bijlage.

Aan te raden is toch een router. Kost ongeveer € 50,-
Een modem met UTP aansluiting is wel een pre.
 
Laatst bewerkt:
Of koop een router+modem in 1.

Wil je de twee pc's draadloos of bekabeld verbinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan