internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

awaschlo

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2003
Hoi,

Heb XP wizzard netwerk instellen gebruikt en wil ik wil het internet delen ongedaan maken. Hoe kan ik alles er af halen.

Alvast bedankt.

Groeten
Angelika :)

Deze computer / configscherm en dan naar Netwerk en Internetverbindingen en vervolgens netwerkverbindingen weergeven.
Daar draai je de netwerkverbinding die je wil opheffen "de nek om".

Hallo,

Bedankt voor je snelle reactie. Echter het helpt niet want de gedeelde internetverbinding zet zichzelf er steeds weer op.

zie bijlage

Bijlagen

• netwerk.jpg
    netwerk.jpg
    15,8 KB · Weergaven: 22
Ik zou de wizard van Windows XP opnieuw uitvoeren, en daar aangeven dat je de verbinding niet wilt delen.

Deze kan je starten door in het zelfde venster in het menu netwerktaken de wizard aan te klikken.

Succes! :thumb:

hoi,

dit hebben we gedaan. we hebben verschillende instellingen geprobeerd

Misschien moet ik het een beetje duidelijker maken.
Ik wilde gedeelde mappen en printers maken.
Voor de laatste C-schijf crash deelden we mappen via router en accespoint, maar na nieuwe c-schijf werkte de deling nog maar één kant op. En dacht ik door de wizzard te volgen dit op te lossen. Nu lijkt het er op dat er in het scherm netwerkverbindingen een pictogram internet gateway is bijgekomen, (zie bijlage vorige mail) die er vroeger niet was.

Daarom denk ik dat het dubbelop is. Ik wil eigenlijk alleen nog de verbinding via de router bewaren.

Hoop dat ik zo duidelijker ben. Alvast bedankt.

Groetjes,

Als ik je goed begrijp wil je de gateway verwijderen (1), het delen van de schijf weer in 2 richting verkeer laten werken (2) en dit alles via de router (3).

Laten we beginnen bij de gateway; kies voor de eigenschappen van je LAN-verbinding.
Op het laatste tabblad geavanceerd, kun je het vinkje internetverbinding delen weghalen.

Kijk ook of er op het eerste tabblad een protocol die dit mogelijk maakt is geinstalleerd. Zoja, verwijder deze dan.
Sluit het venster en doe dit ook voor je 1394-netwerkverbinding (ook al is deze niet aangesloten).
Verwijder nu de gateway service.

Als laatste een extra hulpmiddel om de gateway ook permanent te verwijderen:
Ga naar het configuratiescherm - systeembeheer - services - en kies voor de service:
Network DDE DSDM.
Deze moet je uitschakelen.

Kijk eens of dit je eerste probleem verhelpt.

Succes! :thumb:

Hoi,

Op de LAN verbinding bij tab geavanceerd stond geen vinkje internetverbinding delen.

Bij ons staat er Windows Firewall, en een knop instellingen. ook daar gekeken, niet gevonden.

Wel staat op het tab algemeen een protocol
internet protocol (TCP/IP) dat uitgevinkt. toen ging pictogram gateway vanzelf weg.

internet protocol 1394 ook uitgevinkt.
tab geavanceerd internet-verbinding delen was al uitgevinkt.

de Service Network DDE DSDM. stond al uitgeschakeld.

daarna geen internet meer.

opnieuw opgestart en weer alles aangevinkt

gateway kwam weer terug

Angelika

hardnekkig...

Wat gebeurt er als je dubbelklikt op de gateway?
Ik vermoed namelijk dat het je router is en verder geen rol in je probleem speelt.

Als het dubbelklikken niks oplevert, kijk eens bij de eigenschappen van de gateway. Zou je hiervan een screenshot willen maken?

René

Hoi,

dubbelklik op de gateway levert plaatje 1

Bijlagen

• netwerk1.jpg
    netwerk1.jpg
    34,8 KB · Weergaven: 21
Zoals ik al vermoedde kan ik aan de plaatjes zien dat de gateway niets anders aangeeft dat je netjes met je router bent verbonden en dus een verbinding met het internet hebt.

Deze kan je dus gerust laten staan en hoef je verder geen aktie te ondernemen.

Voor je 2e probleem moet je idd je harde schijf delen.
Ik neem aan dat je weet hoe dit werkt.

De firewall moet echter wel zo geconfigureerd worden dat het toestaat om bestanden uit te wisselen.
Ook op de router, daar kan ook een firewall aanstaan.

Je zult zien dat als je de firewalls tijdelijk uit zet, je weer de schijf vanaf andere computers kunt benaderen.
Verder moeten alle pc's in de zelfde netwerkgroep zitten en een unieke naam in het netwerk.

Probeer eens uit! :thumb:

Rene

Hoi Rene,

Voor dit moment is mijn vraag opgelost.
Bedankt voor alles.

Groetjes,
Angelika :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan