internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yavar

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2005
hoi

ik weet niet of ik hier goed zit maar ik heb een vraag

ik heb twee pc's thuis
ik heb een speedtouch 510 (modem)
ik heb mijn internet met een cross kabel met de andere pc gedeeld
elke keer als ik op de andere pc wil dan doet het internet niet.
kan iemand mij helpen ? of nog duidelijker uitleggen hoe ik de internet met een cross kabel moet delen? (misschien doe ik iets verkeerd!!!!)

Het makkelijks los je het op met een switch, je hebt wel in beide pc's een netwerkkaart nodig, sluit de speedtouch 510 en de beide PC's aan op de switch, dan het je op beide pc's internet en beide pc's hoeven niet tegelijk aan te staan.
Met deze configuratie kun je ook een netwerkje aanleggen.

Ik werk al een hele tijd met dezelfde configuratie.

suk6
Ton

Indien je XP hebt, kijk eens bij start, help en ondersteuning, en tiep daar eens ICS in, daar staat een prima uitleg

tonk zei:
Het makkelijks los je het op met een switch, je hebt wel in beide pc's een netwerkkaart nodig, sluit de speedtouch 510 en de beide PC's aan op de switch, dan het je op beide pc's internet en beide pc's hoeven niet tegelijk aan te staan.
Met deze configuratie kun je ook een netwerkje aanleggen.

Ik werk al een hele tijd met dezelfde configuratie.

suk6
Ton

weet je misschien wat vor sitch ik moet hebben en hoeveel die kost??

want ik heb even op www.alternate.nl gekeken maar daar heb je twee soorten switches
wil jij even op ww.alternate.nl kijken en zeggen welke switch ik nodig heb??

heel erg bednakt!!!

Ik zie meer dan 2 soorten. Een switch van rond de 30-40 euro is meer dan voldoende voor jou

of koop een netwerk kabeltje ipv crosscable in je modempje stoppen (want er zitten 4 poorten in) en dan heb je een mooie LAN verbinding:rolleyes:

Hallo !

JerX: Dat ligt eraan; de 510i ia er met een of met 4 uitgangen ! Ik neem even aan dat T.S. maar 1 uitgang op z'n modem heeft.

Als je een cross-kabel gebruikt en je draait de thuisnetwerk-wizzard op beide PC's kan dat echt prima werken !!. Het enigste nadeel: Beide PC's moeten steeds aan staan. Dat kun je dus oplossen met die switch

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan