Internet delen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

petert

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Beste mensen, wil er iemand mij uitleggen hoe ik internet kan delen? we hebben boven internet via de kabel en nu hebben we beneden ook een computer staan en daar wil ik ook graag internet op (d.m.v. een draadloze verbinding). Ik wil echter alleen internet delen zodat dit zelfstandig draait op de comp. dus niet dat er op de ene comp. in de andere comp. gekeken kan worden.

alvast hartelijk dank voor jullie reactie. groetjes Petert

P.s. en wat heb ik hiervoor allemaal nodig( de kabel modum heeft maar 1 uitgang)

normaal gesproken zou je daar een router bij kunnen plaatsen.
neem er dan 1 waar ook een draadloos gedeelte inzit.
je kunt dan vier bedrade aansluitingen maken en een X aantal draadloos.
In je computer moet dan wel een draadloos netwerkkaartje komen.
Bij welke kabel aanbieder zit jij.

Ik zit bij CAIW, en ik heb nog wel een router liggen kan ik die gewoon gebruiken? en vervolgens alleen een draadloze verbinding maken ofzo. wat zijn hier de kosten ongeveer van? het moet een afstand overbruggen van ongeveer 10 meter door 1 vloer. Alvast bedankt Puppie.

Groetjes Petert

CAIW ken ik niet.
Normaal kun je elke router gebruiken, maar het ligt even aan je provider.
gebruikt die een mac adres of heb je daar een ander gegeven van gekregen.
kun je mij een link geven van die provider zijn home pagina.
Tja wat kost het kijk eens bij www.wifishop.nl

10 meter en door een vloer moet kunnen als je maar niet de goedkoopste uitvoering koopt.
koop een 54 G

Je helpt me onwijs mag ik wel zeggen. moet je trouwens geen voetbal kijken? de site is www.caiw.nl bedankt weer.

beste Puppie, dus de adsl kabel die nu naar de comp. gaat moet dan de router in en van daaruit draadloos naar de comp. beneden en gedraad naar de comp. boven. zit er bij die router ook een ontvanger voor de comp beneden? of moet je dat weer appart kopen.

groetjes Petert

Ja ik kijk wel voetbal maar zit met de laptop op de bank draadloos te internetten.:D
Ik heb even op de site gekeken die je aangaf.
de heldesk geeft alleen ondersteuning op de door hun geleverde routers.
Maar ik zie daar het merk e-tech bij staan.
Dat zijn goede routers maar ik zie ook dat het ppoe protocol gebruikt word.
De meeste routers kunnen dat.
je moet je login naam instellen en je wachtwoord.
Dan werkt het internet al....eigenlijk een fluitje van een cent.
Lees de helpdesk er maar eens op na.
Dit gaat jou gewoon lukken als je kunt lezen.

ontvanger voor de computer moet je appart kopen zit niet bij de router.

Puppie hartelijk dank voor je info. ik ben onwijs geholpen. nu ga ik als de sodemieter naar beneden om voetbal te kijken. morgen ga ik erheen ik heb kaarten voor de 1/8 finale. nogmaals bedankt en de groeten Petert

Heel veel plezier daar en als je wat wilt weten over de computer dan gil je maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan