Internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sharuk

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Berichten
11
Hallo Beste mensnen,

IK ben helmaal nieuw in dit help site ik heb volgende vraag miss hebben jullie een oplossing voor me bedankt.

Ik heb een Rangmax Nerwork adapter gekregen en ik kan op het internet via routers van burman, en die wil ik via lan verbinding delen met een hub tot dat op andere pc kan ook interneten, weet iemand wat ??
 
Met een hub gaat niet werken... dat geeft IP problemen....
De buurman moet meewerken en jouw de WEP key [of andere beveiliging] geven zodat je in ieder geval met 1 pc het internet op kunt via zijn router.... dan is de vraag: zit er ook nog een gewone lan kaart in die PC? Ik neem aan van wel omdat je er een hub aan wilde hangen... dan knoop je de ene lankaart [van PC1] met een crossed kabel aan de lankaart van PC2 en dan maak je een brug naar de wireless lan stekker....

Maar ik zou beginnen met eerst eens de verbinding van die ene PC via de Netgear stekker naar de router van de buurman aan de gang te krijgen.... en daarna pas het probleem van PC2 aan te pakken.......
 
Met een hub gaat niet werken... dat geeft IP problemen....
De buurman moet meewerken en jouw de WEP key [of andere beveiliging] geven zodat je in ieder geval met 1 pc het internet op kunt via zijn router.... dan is de vraag: zit er ook nog een gewone lan kaart in die PC? Ik neem aan van wel omdat je er een hub aan wilde hangen... dan knoop je de ene lankaart [van PC1] met een crossed kabel aan de lankaart van PC2 en dan maak je een brug naar de wireless lan stekker....

Maar ik zou beginnen met eerst eens de verbinding van die ene PC via de Netgear stekker naar de router van de buurman aan de gang te krijgen.... en daarna pas het probleem van PC2 aan te pakken.......

Bedankt,

ja ik heb al internet verbindig op dit moment zet ik via pc te interneten, maar ik heb er een w2k server geinstalleerd.
ik moet wel bij eigenschappen van mijn netwerk de ip en dns laten automaticsch draaien dan pas kan ik op net, maar dan ben ik de verbindig met pc 2 kwijt. en de verbindig loopt via een hub.
 
Simpel, je buurman moet dan zijn router als bridge instellen en als jij dan ook een draadloze router koopt en die verbind met zijn draadloze router ( door wireless ofc.) en die router die jij dan thuis hebt staan een lan kabeltje aan te knuppen naar je pc's.. werkt goed.. :thumb: Vragen pm of reageer..
 
Simpel, je buurman moet dan zijn router als bridge instellen en als jij dan ook een draadloze router koopt en die verbind met zijn draadloze router ( door wireless ofc.) en die router die jij dan thuis hebt staan een lan kabeltje aan te knuppen naar je pc's.. werkt goed.. :thumb: Vragen pm of reageer..

ja eigenlijk ik krijg gewoom internet iederkeer pak ik een snelste sighal zo zet het :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan