Internet delen

• Onderwerp starter Onderwerp starter BBvEA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BBvEA

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2010
Hallo,

Sinds enkele weken heb ik een klein internetbedrijf. (gaat veel beter dan verwacht)
Ik moet soms communiceren met webdevelopers en mijn boekhouder die alles in Open Office opslaat.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle bestanden ergens online te vinden zijn en gesynchroniseerd worden?
Mail en documenten op een plek, benaderbaar en aanpasbaar voor alle medewerkers.

Ik heb wel eens van een cloud service gehoord, maar ik vraag me af wat jullie me aanraden.
Erg veel geld kan ik er niet aan uitgeven, het gaat om een 1 GB aan data, dataverbruik is minder dan 200-500Mb maand.

Advies is welkom,

Een fijne dag,

Boudewijn :d

Met dropbox kan je bestanden synchroniseren, maar ik denk niet dat je dan kan zien of iemand bezig is ermee... Maar misschien interessant om te bekijken, is in ieder geval gratis ;)

Interne opslag waar men ook extern bij moet kunnen? "cloud" is gewoon marketing bull**** voor "internet server". Oftewel ruimte huren bij iemand anders.

Je kunt dus alles naar buiten schoppen en iemand anders laten hosten of een interne oplossing gebruiken en die extern beschikbaar maken. Kosten, veiligheid, backups, gebruiksgemak zijn allemaal afwegingen die je zult moeten maken. Voor veel kleine bedrijven is een NAS met goede firewall/server een prima oplossing, maar ik ken je exacte situatie natuurlijk niet.

Bedankt voor de reacties.
Een NAS is niet echt nodig.
Zou dit iets zijn: https://www.one.com/nl/clouddrive
We willen mail en bestanden op 1 plek hebben, bereikbaar met een iedere smartphone, computer, browser.

let wel op dat als deze service ooit gekraakt wordt deze bestanden voor iedereen beschikbaar komen, je zult dus nog steeds naar backups en dergelijke moeten kijken. Als je provider failliet gaat ben je al je files kwijt.

Voor algemeen gebruik is het mogelijk prima, maar kijk goed of:

- deze dienst multiple users ondersteund
- gangbare synchronisatie en back-up ondersteund
- recovery en versioning ondersteund

zo niet zou ik echt wat anders zoeken

Bedankt Wampier, ze blijken 2 van de 3 punten niet te ondersteunen...
Weet iemand een niet al te dure (cloud) dienst waar we wel mail en bestanden op 1 plek hebben?

Heeft niemand een idee hoe we mail en bestanden op 1 plek hebben zodat het door minstens 2 mensen overal ter wereld kan worden bewerkt?

Afhankelijk van wat je onder "Bewerken" verstaat. Je geeft nog steeds niet aan waarom services zoals dropbox of google drive niet kunnen.

Je hebt natuurlijk altijd de optie om een kleine virtuele server te huren en daar opslag op te doen. Er zijn tientallen technieken om te bereiken wat je wil, maar je moet wel de randvoorwaarden goed aangeven. kosten, type toegang, backups, etc etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan