Internet doet het niet maar verbinding is goed

• Onderwerp starter Onderwerp starter NNNF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NNNF

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2008
Beste,

Ik heb sinds een week een probleem met de verbinding op mijn computer.
Op andere computers in dit huis heerst dit probleem niet.
Het zit zo, nadat ik een tijdje achter de pc zit te internetten kan die opeens geen verbinding meer maken met internet, ik kan dan nog 5 min msn´en maar dan krijg ik ook de melding daar dat het bericht dat ik verzend niet ontvangen kan worden door de geadresseerden.
Het rare hieraan is ik heb vista en daaronder bij het netwerkicoontje staat dat de verbinding uitstekend is en er niks mee aan de hand is. Wanneer ik dan ook me pc opnieuw op start doetie het gewoon weer een paar uur en dan gebeurt er hetzelfde.

Kan iemand me aub helpen

gr nnnf

Kunt u eens controleren of de WLAN-verbinding dan nog wel steeds met de eigen router is en dat ie niet geswitched is naar de router van de buren?

Met de muisaanwijzer op het WLAN-icoontje rechts onder in het scherm, op de taakbalk, gaat staan. Nergens op drukken, gewoon even wachten, en dan verschijnt een tekst ballonnetje dat je verteld wat de kwaliteit van de WLAN-verbinding is + de id van de router waar op is aangesloten.
Als je zo'n icoontje niet hebt, rechts onder op de taakbalk, dan moet je even naar Start-Instellingen-Netwerkverbindingen klik daar een maal met de rechtermuisknop op de regel met WLAN-verbinding, en kies dan voor Eigenschappen. Links onderin het Eigenschappen windowtje zie je twee hokjes (Pictogram.... en Melding....) klik beide aan en druk op OK. Wellicht dat je opnieuw de PC moet starten, maar dan zie je van nu rechts onder het WLAN-symbooltje.

Als je een overzicht wilt van alle draadloze netwerken in je buurt, klik dan een maal rechts op de regel met WLAN-verbinding en kies dan voor "beschikbare netwerken weergeven". Ook dan kan je overigens zien aan welk netwerk jouw PC hangt.

Ja,
hij is dan nog steeds met me eigen router verbonden.
Als ik op diagnose en herstel druk krijg ik een melding dat hij geen verbinding kan maken met de externe host. Hij kan dit niet zelf oplossen
wat betekent dit?

Ontkoppel de router eens (zowel de stroom stekker als de netwerkaansluiting aan beide kanten van de router eruit) en wacht minstens 30 seconden voordat je alles weer aansluit en hem weer aan zet.

Zitten er soms veel andere draadloze netwerken in de buurt? En zo ja, gebruiken die dan hetzelfde kanaal waar jouw PC ook op zit?

Ga naar Start-Instellingen-Netwerkverbindingen. Klik dan een maal rechts op de regel met WLAN-verbinding en kies dan voor "beschikbare netwerken weergeven".

Perfect!

Wat was het precies? Welk van de dingen genoemd in deze web page heeft het probleem opgelost?

Punt 1 heeft geholpen maar voor 2 dagen nu net gebeurde er weer precies hetzelfde:confused:

De punten die in dat lijstje staan lijken mij heel zinnig.
Wellicht toch alle punten eens uitvoeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan