internet doet het niet meer op mijn desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

fersen

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2005
Ik heb een probleem, mijn internet doet het niet meer op mijn desktop op de laptop doet het internet het wel.

Ik krijg het volgende:
PC --> Indentificeren X Internet

Dan:

PC --> Onbekend openbaar netwerk X Internet

Vervolgens komt het niet verder dan dat.
Het advies van mijn provider was dat het waarschijnlijk aan de netwerkkabel lag.
Dit is echter niet het geval, want wanneer ik deze in een andere laptop doe maakt die wel verbinding.
Ergens moet er iets mis zijn met het besturingssysteem.
Ik heb de router opnieuw opgestart. Ik heb het goede wachtwoord en UPC aansluiting.

Maar ik kom nu al 4 dagen geen steek verder.
Het probleem is ontstaan nadat ik Forticlient (software voor thuiswerkverbinding had verwijderd)
Ik wil niet terug naar het systeem terug zetten.
Dan zou ik alle bestanden kwijt zijn.

Hopelijk kan iemand mij wijzen op een andere mogelijkheid.

Laatst bewerkt door een moderator:
wordt er gebruikt gemaakt van een statisch of dynamisch IP adres?

met statisch kan het voorkomen dat het IP alsnog door de DHCP server van je router wordt weggegeven. het zou kunnen zijn dat als je dynamisch je IP laat toekennen dat het dan wel werkt. als dat zo is kun je een ander statisch IP pakken als dat nodig is.

stel je dynamisch IP adres is 192.168.1.12 (kun je bijkijken door in de CMD het commando ipconfig /all te gebruiken)
dan zou je bijvoorbeeld als statisch adres 192.168.1.135 pakken, ervan uitgaand dat er niet gesubnet is.

Wat ik niet begrijp is dat andere laptop het wel doet, maar de desktop niet.
Ik heb verscheidene malen via het opnieuw instellen van een netwerkverbiding geprobeerd weerverbinding te krijgen maar hij doet het niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
probeer eens op je desktop in de CMD het volgende commando:
ping 127.0.0.1

hiervoor hoeft de netwerkkabel niet aangesloten te zijn. hiermee test je het TCP/IP protocol.

Doe eerst eens wat informatie:
a. Plak de ip-gegevens zodra de pc op "Onbekend openbaar netwerk X Internet" staat in je volgende posting.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /c ipconfig /all > ipconf.txt && notepad ipconf.txt
b. Maak ook een schermafdruk van Netwerkcentrum zoals die er op dat moment uitziet en post (of link) die in je volgende posting.

Tijs.

Enige oplossing is om de desktop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen

Ik kwam er zelf niet uit. Heb allerlei adviezen uitgeprobeerd. Omdat ik bij twijfel liever iets niet doe heb ik een bedrijf er naar laten kijken. Zij hebben alles zorgvuldig nagekeken en gescand. Wat echter de oorzaak is konden zij ook niet achter halen. :( Ergens moet er iets is mis zijn in de besturingsprogramma's. De komende paar weken ga ik eerst er voor zorgen dat ik de benodigde programma's en documenten overzet. Wanneer iemand misschien een manier weet om deze programma's op een eenvoudige manier over te zetten (zonder dat je internetverbinding nodig) heb hoor ik het graag.

Een ieder bedankt voor de reacties.

Ik lees dit toch wel goed ??????

PC --> Onbekend openbaar netwerk X Internet

Denk dat je het makkelijk kan doen door er een thuisnetwerk van te maken !!!!

En omdat je dit reeds verwijdert had ff opnieuw downloaden dan http://www.forticlient.com/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan