Internet doet het niet, terwijl het wel is aangesloten :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Wij hebben 2 W XP's, een boven van mijn broer en een van mijn moeder en mij beneden. Die zitten allebij op hetzelfde modem aangesloten, en internet doet het gewoon. Maar ik heb nog een W98 op mijn kamer staan, en daar wou ik ook internet op. Ik stopte zo'n, eh, internet kabel achter in de PC en een in het modem, maar als ik dan IE open (op die W98 dus), dan kan ik nergens heen, want internet doet het niet :S Bij de andere 2 pc's wel gewoon. Hoe komt dit? Als ik naar Internet opties ga en naar een modem zoeken doe, dan kan hij geen vinden :S (op de W98 )

Hallo !

Je hebt het over een modem, maar je bedoeld een router met 4 uitgangen neem ik aan ?

Bij internet instellen moet je dan aanvinken dat je PC verbinding maakt via een lan-netwerk.

Krijg je wel een IP-adres in de juiste range toegewezen ?

D.w.z. in de zelfde reeks als de andere twee PC's ?

Greetz,

Harry.

Ik snap er nu helemaal niks meer van. Ik heb dus die internet kabel in de 3e uitgang van die 'router' (KPN Experia Box) gedaan, en achter in mijn PC. Kan je, of iemand anders, nu stap voor stap vertellen wat ik moet doen?

Alvast Heel erg bedankt:thumb:

Er zitten dus al 2 andere computers aan he. Maar het lukt nog steeds niet.. Ik heb er niet veel aan :S
Bij apparaat beheer staat ook nergens 'Voor alle Windows versies':confused:

Hoi !

Tja, heb je die stappen nagelopen ?

Open tabblad apparaatbeheer.

Klik op + voor netwerkadaptors.

Wordt de netwerkadapter vermeld ?

Staat er: "Dit apparaat werkt correct ?

Zo ja, ga naar start - uitvoeren , typ "command"

In het scherm typ je: ipconfig

Vermeldt hier even wat je dan krijgt !

Greetz,

Harry.

Bij Netwerk Adapters staat alleen de Externe toegans Adapter.. Weet niet of dat de goede is, maar ik heb de stappen van jou toch ff gevolgd.
Dit apparaat werkt correct.
De volgende stappen gedaan, IPCONFIG, en dan krijg ik dit:

Windows 98 IP Configuratie

0 Ethernet Adapter :

IP-Adres . . . . . . . .: 0.0.0.0
Subnetmasker . . . .: 0.0.0.0
Standaard gateway: . . . . . : 0.0.0.0

C:\WINDOWS\Desktop>_

Hoi !

Als er alleen externe toegangadaptor staat is dat niet genoeg ! Staat ook bij de aanwijzingen in de link die ik je gaf, er moet merk/type van de netwerkkaart staan !

Download Everest: http://www.majorgeeks.com/download4181.html , installeer het programma en kijk bij Netwerk - PCI/PnP netwerk wat voor merk/type je netwerkkaart is.

Ga naar de site van de fabrikant van die netwerkkaart en installeer de juiste drivers (voor Win98).

Daarna kijk je of in apparaatbeheer deze kaart vermeldt staat zonder vraag/uitroeptekens.

Doe dan opnieuw ipconfig en kijk of je een netwerkadres toegewezen hebt gekregen.

Succes,

Harry.

Ik heb nu die driver van de site gedownload, en geinstalleerd. Maar nu moet ik de W98 2e editie CD erin doen, maar die heb ik niet. Kan ik die ergens downloaden?:o

Hoi !

Ik geloof niet dat ik je op dit forum mag uitleggen hoe en wat je aan een OS kunt komen !

@Mod.: Gaarne advies.

Greetz,

Harry.

En anders is het misschien nog mogelijk om bij Microsoft zelf nog een CD te bestellen, maar daar ben ik niet zeker van omdat het win98 is.

Support en updates vor w98 zijn al gestopt.
Dus denk dat die kans nihil is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan