Internet doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker59

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
hello luitjes,

ik zit hier met een probleem. Eerder had ik al een vraag gesteld over me internet van Tiscali in combinatie met een Draytek Vigor 2200E router dat niet werkte. Het probleem is echt niet opgelost maar ben maar overstag gegaan om een wireless modem+router aan te schaffen. Ik heb nu dus een Sweex modem/router annex - A / B + 4 port 10/100 switch. Ik dacht dus van al het gezeik af te zijn maar helaaaaaaas. Het is als volgt:

Als ik me internet modem van tiscali direct aansluit op me pc is er niks aan de hand en kan ik vrolijk internetten. Nu heb ik deze vervangen voor mijn modem/router in 1 en kan ik niet op internet. Alle instellingen van het boekje overgenomen maar nog werkt het niet :( Ik kan wel gewoon pingen naar de router, ip opvragen, ip vrijgeven, ip vernieuwenen de router configureren maar op internet gaat neit. Wat doe ik nu verkeerd ik snap er echt helemaal niks meer van. Ben nu al een tijd bezig dit op te lossen maar schiet niks op. Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten Gino

hoe bedoel je netwerk?? kzit niet bij kpn als je dat bedoeld. voor de rest heb ik geen idee........................

Geplaatst door Ginolingen
hoe bedoel je netwerk?? kzit niet bij kpn als je dat bedoeld. voor de rest heb ik geen idee........................

Is wel belangerijk voor je modem instellingen.Je krijgt dus adsl via het Tiscali netwerk BABYXL ?

Gebruik je dan de instellingen:

Encapsulation = 1483 Bridged LLC
VPI = 0
VCI = 34

ja daar staan die instellingen al op want ik had ook al naar tiscali gebeld...

ik heb meer het gevoel dat er iets wordt geblocked door me firewall op de router ofzo dat die port 80 niet opengooid :S kwzou het echt niet weten .....

thnx voor alle hulp hij doet het al. Ik heb gekeken op de site van sweex en bij de handleiding van de modem/router + tiscali stond dat er 24 uur geen modem aangesloten mocht worden...... dat heb ik dus gedaan en het werkt :D thnx nogmaals

24 uur is een beetje overdreven,het zal wel te maken hebben de mac registratie icm je modem/router.

Mooi dat het werkt.Succes !

ja ckers ben er blij mee en me pa trouwens ook :D hihii maar thnx voor je hulp.........super :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan