internet doet het niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaico
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kaico

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
heey,
ik heb een probleem.
De Pc van mijn ouders gaat niet meer op internet (of, gaat er wel op, maar krijgt de hele tijd kan webpagina niet vinden). Ik zit nu op mijn pc, die op hetzelfde (internet)kastje is aangesloten, en hierop kan ik dus wel goed internetten. De internet kabel zit goed din de pc en in het kastje. Mijn kabel bij het kastje brand wel, en hunne niet. Ik heb de kabels al in een ander kanaal gestoken bij het kastje, maar het werkt niet.

mvg,
kai

Lijkt alsof de netwerk kaart niet goed zit ingeplugt tenzij dit 1 Onboard is dan is hij niet ingeschakeld.

kheb het gevonden

ons hondje(tenminste, een mens zou geen kabel doorbijten ;)) had de kabel doorgebeten. Moet nu alleen nog aan iemand vragen of hij zo'n clipje heeft, of weet iemand BTW hoe je dat clipje (denk dat het zo heet)loskrijgt???

op deze link het dingetje dat ik bedoel:
http://www.apple-solution.de/pictures/internetkabel.jpeg

Laatst bewerkt:
op een site stond dat zoiets een RJ-45 Jack (of RJ-45 stekker) heet. kon niets vinden bij google hoe je hem los moest maken.

Wat jij bedoelt zijn 'toolless' RJ 45 stekkers, die bestaan dus wel maar zijn meestal niet makkelijk te vinden.
Wil je een 'officiële' RJ 45 stekker zal je er ook nog een bijpassende tang bij moeten kopen. Als de kabel niet vreselijk weggewerkt zit (dus gewoon los ligt) ben je waarschijnlijk goedkoper en sneller klaar met een hele nieuwe UTP kabel kant en klaar te kopen.

Laatst bewerkt:
het is momenteel opgelost. Ik zit nu op de pc die het niet deed, er is gewoon iemand gekomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan