Internet doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bvdp123

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2012
Berichten
13
Ik heb nu al ongeveer 30 keer naar ziggo gebrld omdat we geen internet hebben. Ze zeggen allemaal wat anders. Volgens de een ligt het aan ziggo en bij de ander ligt het aan ons. Nu hebben we gisteren een monteur op bezoek gehad en die heeft alles aan de modem gecontroleerd en zelfs vervangen mocht er toch ergens een fout inzitten. Nu hebben we weer geen internet dus begin ik te twijfelen aan me eigen spullen.

Kabel aansluiting
Windows 7 32 bit
Eset smart security
Modem is van ziggo... Het nieuwe wifi-modem van cisco. En onze router is een sitecom x5.
Welk type kaart weet ik niet

Modem>router>pc, lichtnet adapter, wifi

We hebben ook nog een range extender...

Alles deed het goed tot dat het oude modem kapot ging.. Daarna kregen we een nieuw modem en toen ging alles naar beneden...

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen..
 
Eerst maar eens het volgende terugmelden:
a. Welk WAN/Internet ip-adres krijgt de Sitecom van de Cisco (dus inloggen op de Sitecom en kijken bij Status of iets dergelijks)
b. Welk LAN ip-adres heeft de Sitecom. Als dat conflicteert met de reeks die de Cisco gebruikt (zie a., want dat is het WAN/Internet ip-adres dat de Sitecom krijgt), dan wordt er niets gerouteerd.

Tijs.
 
Bedankt voor de reactie! Ik ben 12.30 klaar dus dan zal ik het zeker even bekijken.. Zodra ik het gedaan heb zal ik het even neerzetten..

Boven hebben we een pc staan die verbonden is met de router via een lichtnet adapter en die zegt: geen geldige ip-configuratie.. Helpt dat iets?
 
Tsja, dat hangt ervan af of het lichtnet-verhaal een eigen router heeft of dat het alleen maar een vervanging is van een netwerkkabel naar de Sitecom.
Je zult dus moeten vermelden welk merk + type lichtnet-adapters/lichtnet-apparaten, liefst met een link naar de handleiding ervan. Mocht je zelf nog wat weten over de instellingen van het lichtnet-verhaal, dan zeker erbij vermelden.

Tijs.
 
De lichtnet adapters hebben we er gewoon ingedaan en heeft het altijd goed gedaan... Modem>router>lichtnet

Het is dezelfde router...

We hebben niks in de instellingen veranderd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan