Internet doet raar als laptop niet aan de lader zit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Ik heb een heel raar probleem met mijn compaq presario CQ56. Het internet werkt goed als hij aan de lader zit. Als ik hem eruit haal komt er een geel driehoek met een uitroepteken rechts onder. Er staat bij "beperkte toegang", maar ik heb dan helemaal geen toegang. Stop ik de lader er weer in is er geen probleem!
Iemand enig idee hoe dit kan? Heeft iemand dit probleem soms ook?
Alvast bedankt :thumb:

Zal waarschijnlijk in de energie instellingen zitten zoals gewoonlijk !!

Ga via je config scherm naar energie beheer en zoek in het lijstje je draadloze netwerk kaart op. Je kan dan een keuze maken hoe hij moet presteren als je op de accu werkt. Die zal nu op minimaal staan en moet je gewoon op maximaal zetten !! Probleem waarschijnlijk opgelost.....

Wat ook werkt is met je rechtermuisknop op "deze computer" klikken en kiezen voor Eigenschappen.
Daar kies je voor Apparaatbeheer.
Je zoekt in de lijst je draadloze kaart op en klikt rechts erop, en dan Eigenschappen.
In een van de tabbladen moet er de optie "Dit apparaat mag uitgeschakeld worden om energie te besparen" staan.
Die moet uitgevinkt worden.

Dat is een andere optie en heeft niets met de prestaties te maken. Wat niet wil zeggen dat het niet werkt natuurlijk ;-)

Je zal voor een stabiele en snelle werking toch ook de prestaties op maximaal moeten zetten d.m.v. de door mij genoemde optie.....

Je had gelijk! Heel erg bedankt! Ik vraag me wel af hoe die instelling zo komt, maar oké.:thumb:

Dat komt omdat een laptop ingesteld staat met een voorkeur voor lange gebruiksduur en niet op prestatie !! Zeg maar op uithoudingsvermogen i.p.v. spierballen ;-)

Je doet dus langer met je accu maar levert er wel weer wat voor in......

ja, dat snap ik, maar ik heb de laptop nu 1 jaar en het is pas een tijdje geleden begonnen

Da's inderdaad vreemd. Tenzij je ooit iets aan je energie instellingen hebt gedaan kan ik dat niet verklaren helaas.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan