Internet doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

burnedgamer

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2009
Sinds 1 week ofzo, heb ik er last van dat zowat om de 5 min. m'n verbinding wegvalt en dan valt hij een avond niet weg en dan heb ik er weer continue last van. De lampjes op mijn powerline gaan dan rood knipperen en dan moet ik de stekker in de powerline en modem en router weer opnieuw erin doen. ook als ik bij speedtest kijk had ik voorheen 11 mb/s en nu nog maar 4 a 5 Mbp/s (terwijl ons contract bij ziggo 45 Mbp/s is). Dit heb ik sinds 1 week en net vorige week heeft ziggo de internet snelheid verhoogd, ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben. Ik heb een Zyxel PLA-400 v2 powerline en een Linksys WRT320N modem. Wat ik ook raar vind is dat mijn vader bij speedtest 44 Mbp/s heeft en ik maar zo weinig, hij heeft dan wel kabel.En ik zo'n powerline ding. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Laatst bewerkt:
Weet je er is een verschil tussen mbit/(megabit)s en mb(megabyte)/s : 8 bits vormen 1 byte. 50 mbit komt overeen met ongeveer 6,3 mb/s. Maar over dat internet: ja, het zou aan ziggo kunnen liggen dat je router het nu niet meer aankan.

Het gaat dus over Mbps eerst had ik 11 Mbps waar ik opzich wel blij mee was want hij deed het goed, nu haal ik met moeite 4 of 5 mbps terwijl mijn vader wel gewoon 44 mbps haalt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan