Internet doet vrij bizar

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Mole

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2003
Ik heb een draadloze verbinding, die altijd al problematisch was (lage verbinding, vaak moest ik de ontvanger verplaatsen in de kamer om een betere ontvangst te krijgen) en sinds enkele weken is mijn internetverbinding ongebruikbaar geworden:

msn start niet of moeizaam (vaak is de gateway offline, al komen er regelmatig andere problemen bij),en de internetverbinding is er wel maar een site open gaat letterlijk zo traag dat de site nooit volledig geladen kan worden.

Wanneer het internet platligt vertoont de ontvanger trouwens niets vreemds.

Soms is dit probleem even opgelost zonder dat ik weet hoe dat komt, maar die periodes zijn steeds zeldzamer geworden.

Weet iemand raad met dit probleem?
Bij voorbaat dank

Test eerst of bedraad aangesloten het probleem er niet is. Is er dan inderdaad geen probleem, probeer dan een ander kanaalnummer voor de draadloze communicatie.

Open de configuratie'website' van je draadloze router (dit bedraad doen).
Verander eens het kanaalnummer van je router in het draadloze gedeelte, bijv. naar kanaal 8.

Hopelijk helpt dit.

Succes,

Tijs.

]Misschien de router dichterbij zetten?

Soms worden dit soort problemen door interferentie (storing) veroorzaakt.
Dat kan door een basis station van een decttelefoon zijn of een draadloos weerstation etc.
Wanneer die dichbij de router of de ontvanger staan is het de moeite waard om eens te kijken of het helpt om een en ander te verplaatsen.

Verder kan het ook storend zijn als er veel andere draadloze netwerken in de buurt zijn. Dan wil het wel eens helpen om in de router een ander kanaal in te stellen.

Verder kan er ook sprake zijn van malware.
Scannen met een goede virusscanner, antispyware (b.v. superantispyware) en een online scan van b.v. Kaspersky om te zien of er wat te vinden is, kan geen kwaad
mvg leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan