internet doorkoppelen van pc naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricie

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
hallo.
ik ben van een ongebruikte pc ben ik een server aan het maken.
maar ik heb er internet voor nodig.
mar de modem is beneden.
ik heb 1 gat gemaakt in het plafond.
en 1 in de muur.
ik heb geen zin om hem weer door te boren en groter te maken enzo.
ik heb wel eens gehoord dat je op 1 of andere manier je internet uit een andere pc kan halen en zo op een andere aansluiten.
maar hoe moet dit precies?
mvg ricie

Bedoel je dat je een netwerkkabel hebt doorgetrokken vanaf beneden naar boven, waar nu precies 1 pc aan hangt?
Wat je dan kunt doen is een switch kopen, daar die kabel van beneden op aansluiten, en je server + die andere pc aansluiten op de poorten die overblijven op de switch.

Een netwerkswitch kost normaliter niet meer dan 20 euro in de winkel voor een 5 poorts 100mbit switch. Voorbeelden (te krijgen bij Dynabyte):
Sitecom 5 poorts 100 mbit switch

Succes,

Tijs.

ok dit is een optie.
het liefst hou ik het gratis.
dus iemand nog andere ideen?

Jouw originele vraag betekent dat de pc boven ('router-pc') die nu Internet heeft 2 bedrade netwerkkaarten intern moet hebben. Als dat niet het geval is, dan krijg je daar al kosten aan. Bovendien moet die 'router-pc' aanblijven om je server toegang te geven naar het lokale netwerk (+ internet). Ook dat zijn kosten (een switch gebruikt normaal niet meer dan 20 watt). Tevens zul je (als ook andere pc's in je huis toegang moeten hebben tot die server) de 'diensten' die de server biedt moeten 'doorlaten' in je 'router-pc'. Daar heb je configuratie-tijd voor nodig.

Ik vind dat een extreem domme setup, maar wil je er toch mee door, dan zul je moeten gaan kijken naar ICS (=Internet Connection Sharing).

Ik geef je een paar links hoe dat in te richten:
ICS voor XP
ICS voor Vista

We horen graag welke keuze je uiteindelijk gemaakt hebt.

Tijs.

nou uiteraard ga ik dan denk ik maar kijken voor idee 1.
al kost het me wat geld.
maar ik ga eerst kijken of ik echt niet mijn draadloos internet aan de praat krijg.
maar als iemand andere ideeen heeeft.
ik hoor het graag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan