internet draad verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter rieny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rieny

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2002
Waarschijnlijk voor de experts een naive vraag; Ik wil mijn e-tech modem verlengen met de telefoondraad zodat ik mijn laptop ook op een andere plaats in huis kan gebruiken, ook internet. Dus geen WiFi verbinding.

Is dit mogelijk??

Dank voor reacties.

Waarom koop je niet gewoon een langere cat 5 kabel ?
Dat andere gaat als ik het goed begrijp niet werken.

Dank voor de snelle reactie, maar wat is een cat 5 kabel? Misschien is het niet helemaal duidelijk wat ik wil nl de telefoondraad van het modem verlengen dmv connectors (koppelings stekker)

Geplaatst door rieny
Dank voor de snelle reactie, maar wat is een cat 5 kabel? Misschien is het niet helemaal duidelijk wat ik wil nl de telefoondraad van het modem verlengen dmv connectors (koppelings stekker)

CAT 5 netwerkkable is de kabel die gebruikt om in te pluggen in je modem/router en aan de andere kant in je computer.
Als je verder het " stysteem " in tact laat (dus splitter/modem/router) zou het gewoon moeten gaan werken.

Maar wellicht begrijp ik het nog niet helemaal

Er zijn 2 kabels aan mijn modem. 1 telefoon kabel, 1 kabel verbonden met laptop. Doordat de telefoon kabel kort is kan ik b.v. niet 5 meter verder met mijn computer werken dat is de situatie,ik kan eenvoudig niet met mijn modem verplaatsen.

Is dit misschien wat duidelijker.

In ieder geval dank voor je moeite van beantwoorden.

Wordt toch een langere cat 5 utp kabel, verlengen is mogelijk met een contraplug, maar is niet aan te raden.

Ik kan er geen touw meer aan vastknopen. Inmiddels ben ik op de kpn side gaan neuzen en die zeggen dat de beste oplossing en goedkoopste een verlengd telefoon snoer zou moeten zijn.

Geplaatst door rieny
Er zijn 2 kabels aan mijn modem. 1 telefoon kabel, 1 kabel verbonden met laptop. Doordat de telefoon kabel kort is kan ik b.v. niet 5 meter verder met mijn computer werken dat is de situatie,ik kan eenvoudig niet met mijn modem verplaatsen.

Is dit misschien wat duidelijker.

In ieder geval dank voor je moeite van beantwoorden.

Zo duidelijk als wat.De keuze die jij maakt is voor de andere kabel.Zoals ik als zei kan dit ook,alleen nu moet je misschien wat vaker met je modem lopen.Bij mijn voorstel laat ik het modem staan en gebruik de langere netwerkkabel.
Anyway,als het maar werkt.

Succes.

Hartelijk dank voor de genomen moeite.

Inmiddels heb ik het uitgeprobeerd en......het werkt !

Nogmaals dank.

Mooi zo.

Als je het topic dan nog even sluiten wil maw opgelost dan is het helemaal voor mekaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan