Internet >> Draadloze brug >> AP >> Universal Repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathalie.D

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hoi, wij hebben het volgende probleem we zijn een paar jaar geleden met een draadloos internet begonnen in ons dorpje omdat we toen geen internet konden krijgen we wonen afgelegen en zijn verstookt van alles :o
maar oke dat is het probleem zelf niet het probleem zit in de snelheid omdat we iets wilde veranderen.

Het zijn allemaal Conceptronic C54APM Access Point :

Internet 20Mbits 1600kb > Draadloze brug 1400kb > AP 700kb> Universal Repeater 200kb

heb de Universal Repeater ook al in AP Bridge-WDS mode gehad maar dit levert geen sneldheids winst op , waar gaan de kb's aan verloren in dit geval , tussen de AP en de Universal Repeater zit 40% ontvangs maar al zet ik hem buiten en dichterbij dat het signaal hoger wordt wordt de snelheid niet beter :mad:

Groetjes,

Nathalie en Tim

Laatst bewerkt:
Er is niet iemand in het dorp gewoon zware grote bestanden aan het downloaden? Ik noem maar torrents bijvoorbeeld. En is het maar op 1 pc? Of heeft iedereen er last van? Is de snelheid van de provider niet naar beneden gegaan? Dit kan natuurlijk ook nog.

grtjs jjw

Hoi,

Nee er is niemand aan het downloaden en op de brug zit 1400 KB maar als ik hem daar vanuit opsplit na de volgende AP is de snelheid op 1 x nog maar 200 kb :confused:
En ik weet zeker dat er niemand aan het downloaden is dit probleem is zelfs als er niemand ingelogd staat en dat er maar 1 pc op de Universal Repeater zit dan is er ook maar max. 220 kb te halen.

Tja 3 jaar gelden konden we nog geen internet krijgen nu zal het mobiel kunnen maar we hebben dit toen gekocht en willen het nu ook maar zo houden maar waarom aan het einde nog maar 200kb zit is mijn een ??

En wat was de snelheid daarvoor? Je vertelde ook dat je iets wilde veranderen. Wat heb je veranderd? En hangen de AP's buiten en de Repeaters hangen die ook buiten?
Daar bedoel ik mee, het heeft gesneeuwd, misschien zijn ze aangetast door de sneeuw en kou.

grtjs jjw

Hoi,

Er is een AP bij gekomen omdat op die plaats eigelijk een vaste internet verbinding moet zijn ik heb deze zowel in AP Bridge-WDS als in Universal Repeater gezet gehad.

Dus de AP is na AP Bridge-WDS daar zit nog rond de 700 KB's maar op de Universal Repeater zit nog maar rond de 200 kb's waar blijft die snelheid ???
Het is nooit opgevallen tot nu dat die snelheid zo omlaag ging achter een AP

Internet 20Mbits 1600kb > Draadloze brug 1400kb > AP 700kb> Universal Repeater 200kb

Internet 20Mbits > Draadloze brug 2 richt antennes 19 dbi > AP omni 15 dbi > Universal Repeater 9dbi anttenne de antennes staan buiten de AP's op zolder de Universal Repeater staat in totaal op zolder met antenne ontvangs 40% vrije zicht verbinding.

Heb de AP die in Universal Repeater staat ook al buiten op het dak gezet ongeveer 50 % ontvangs maar geen snelheid meer :confused:

Mij is gewoon de vraag waar blijft die snelhied ?? , als ik de AP opend in de brouwser is hij meteen daar.

Om even een beeld van de situatie te krijgen voor mezelf. Je hebt ergens 1 vaste internet verbinding. Daar staat een router merk? Daar achter hangen een aantal repeaters merk? Of als ik het mis heb, wil je nog 1x voor mij de volledig situatie eens schetsen hoe je de boel hebt opgebouwd?

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan