Internet eerste uur/halfuur extreem langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

520860

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Dag mensen,

Ik heb sinds enkele weken een zeer irritant probleem. Als ik mijn laptop (een ASUS K53S) opstart is het internet ontzettend langzaam. Grote websites met veel afbeeldingen etc. duren zomaar een seconde of 30 om helemaal te laden en probleemloos filmpjes kijken is er al helemaal niet bij. Het gekke is dat na ongeveer een halfuur of uur het internet ineens een 'boost' krijgt en ik ineens weer normale snelheid krijg. Het internet blijft dan op normale snelheid totdat ik de laptop in slaapstand of helemaal uit zet. Als ik m daarna weer opstart begint het verhaal weer van vooraf aan. Is dit een bekend probleem? Wat kan ik er aan doen?

Bijgevoegd vinden jullie een DxDiag van mn PC.

Alvast bedankt voor alle tips/adviezen!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat mij opvalt is dat de F: bijna vol is.
is dat soms een externe disk voor backup?
Het zou kunnend dat ie bij opstart probeert een backup of zo te maken en te weinig ruimte heeft.
Als F: een externe HD is, koppel die dan eens los en herstart dan en kijk wat er dan gebeurt.

Als dat het probleem niet oplost, kijk ook eens in de Taakplanner wat er aan taken bij opstart staan.
En dan met name de taken die bij het opstarten uitgevoerd worden.
Als daar de automatische backup staat, zet dat dan eens uit.

Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie!

Helaas helpt het afkoppelen van mn F-schijf (externe schijf waar ik mn foto's op stal) niet. Ik heb de taakplanner doorgekeken maar kan daar niet echt een taak vinden die de boel zou moeten ophouden. Automatische back-up heb ik niet aanstaan dus dat kan m ook niet zijn.

Volgende actie: download en installeer eens Proces Explorer http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653
Laat deze dan starten bij de Windows start en kijk of er bepaalde processen veel cpu staan te gebruiken en als dat dan minder wordt kijk of dat ook het moment is dat de internet verwerking sneller wordt.
Als dat zo is zij het redelijk zeker die processen die vertraging veroorzaken.

Als er weinig of geen CPU-activiteit is zit het probleem ergens anders. ik denk hierbij aan: hevig HD-gebruik, of volgelopen temp-directories of een internet-onderdeel (de router als eens gereset?)

Dank voor de tips! Ik ben er echter achter dat het probleem bij Google Drive lag. Ik had enkele grote bestanden (filmpjes van 50-100 Mb per stuk) op Google Drive gezet (ik heb Google Drive als map geïnstalleerd op mn PC). Op één of andere manier lukte het Google Drive niet om de bestanden te uploaden, maar hij bleef het proberen, telkens als ik opstartte. Pas zette ik het synchroniseren is op pauze, en hop, ik had normaal internet. Ik heb die grote bestanden nu van Google Drive afgehaald, en m'n internet loopt weer als een zonnetje, ook direct na het opstarten!

Ah, een cloud-service!
Ik adviseer iedereen om geen gebruik te maken van cloud-services.
Nu hier in de praktijk bewezen dat je inderdaad erg goed moet opletten wat zo'n cloud-service aan het doen is.
Het misleidende van cloud-services is is dat de aanbieder je wil laten geloven dat je er nooit meer naar hoeft te kijken en dat alles van zelf gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan