internet en asus notebook 1000HE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vera Lustig

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Heb vandaag het ASUS notebook gekocht en geprobeerd het draadloos internet te installeren. Ik heb een Philips router en hetzelfde IP adres ingevuld als op mijn laptop die via dezelfde router draadloos is verbonden met het internet. Rechts onder in beeld staat dat er verbinding is, maar als ik op het internet ikoontje klik krijg ik de melding dat deze er niet is. Ook e-mailen is onmogelijk. Wat doe ik verkeerd?

Vera

Ik heb hier zelf ook altijd gedoe mee omdat je het zo weinig hoeft te doen.
Dat je verbinding ziet geeft aan dat de boel werkt...maar waarschijnlijk is je modem/mininetwerk beveiligd (bv tegen omwonenden die stiekum op je draadloosje mee varen).
Als ik hiermee bezig ga zie ik bij zoeken naar verbinding vaak iets als >geef beveiling aan<
( bij mij is dat een cijfercombinatie).
Als je weet wie de oorspronkelijke router heeft aangelegd zou ik daar even navraag doen.
Lastig he?
Sxxs

Beste Hendricus,

Inderdaad heb ik een netwerksleutel, bij installatie werd hier ook om gevraagd en deze heb ik ingevoerd. Wel verbinding met de router, maar nog steeds niet met internet?!?!?!

Vera

Ik heb een Philips router en hetzelfde IP adres ingevuld als op mijn laptop die via dezelfde router draadloos is verbonden met het internet.
Vera

Wat voor een ip-adres heb je ingevuld? En waar heb je deze ingevuld? Een router geeft over het algemeen namelijk automatisch ip-adressen uit. Dit is dus waarschijnlijk niet nodig.

inmiddels een nieuwe router gekocht en een deskundige in de arm genomen en de zaak is opgelost

Vera

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan