internet en e-mail doen het niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cesar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cesar

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Hoi, na het verwijderen van AVG kom ik niet meer in mijn e-mail of internet. Outlook start op maar gaat gelijk dicht en internet start niet. Ik heb AVG opnieuw geinstaleerd maar hij functioneert niet. Hoe kan ik dit oplossen?

groetjes Cesar

stat je internet niet op of zijn het de instellingen die niet correct meer zijn ?

indien het de instelling die niet meer gaan kan je het volgende doen verwijder de bestaan de verbinding in adapter instelling van je lan verbining.

maak dan op nieuw verbinding met de lan omgeving en geef je :
subnetmask weer in meestal 255.255.255.0
je standaard gateway (192.168.1.1)
ip4 van de dhcp server (192.168.1.1)
dan de dns server van je provider meestal 2a 3 ipadressen

maar voor dit je alles probeert probeer eerst eens een lease van je ip

Bedankt voor je hulp het probleem was volgens mijn dat ik tijdens het verwijderen van AVG ook windows bestanden hebt verwijdern(dom van mij) ik heb alle opnieuw geinstaleerd eert in mijn d schijf waarna ik windows van mijn c schijf hebt verwjiderd (geformateerd). Hiernaa heb ik windows in mijn c schijf geinstaleerd en windows van mijn d schijf door formateren verwijderd. Ik heb nu een nieuwe probleem. Elk keer dat ik mijn pc opstart vraag deze om te kiezen tussen twee besturingssystemen (maar ik heb maar) als ik kies de onderste krijg ik de melding dat hij het volgende bestand niet kan vinden <windows-hoofdmap>\systeem 32\hal.dll.
Hoe kan in dit repareren?
Als laatst nog een vraag bij het instaleren van mijn internet aansluiting (ik ben via de kabel met zelandnet aangesloten) kreeg ik eerst vragen warin ik een telefoonnummer moest bellen, ik moest een modem kiezen? enz. ik het dit uiteindelijk niet gedaan en daarna bleek dat ik via een lan verbinding met internet bent aangesloten alles werkt nu maar is dit correct of gaat mijn internet via de telefoon? hoe kan ik dit controleren?

groetjes Cesar

op je eerste vraag van boot sequince weet ik het antwoord wel maar niet specifiek waar je het kan vinden in windows xp (is al een tijd gelden dat ik dat OS nog gebruikt hebt)
je kan het volgende proberen

start => uitvoeren => msconfig.exe
dan het tabblad computer opstarten daar zie je een lijstje welke os'en er worden geprobeerd van op te starten verwijder dus deze die niet werkt.

op vraag 2 . internet gaat tegen woordig niet meer via telefoon lijn maar je hebt wss gemist van selecteren :
dit moet je doen

een nieuwe verbinding maken of opzetten => breedband verbindingPPPoe =>dan de login gegevens van je provider invullen indien je deze niet meer hebt zal je even naar hen moeten bellen

Beste Alain, ik heb msconfig opgestart en daarin zie ik de volgende tabbladen:
Algemeen, system.ini, win.ini, boot.ini, services en opstarten ik ga ervanuit dat ik in de laatste ik moet kijken welke niet werktr en dan deze deleten, een dome vraag hoe zie ik welke van de opdrachten niet goed is? en wat is een os'en? zoals je ziet ik ben niet zo kundig met computers.

groetjes Cesar

os betekent je operation system,je windows versie dus.
Maak een screentje of foto dan plaats die hier neer dan kijken we mee wat je uit de lijst opstarten kunt uitzetten.

Beste Alain en Mikel na de uitvoering van ionderstaand opdracht zie ik bij Boot.ini de volgende scherm naamloos4.GIF met de volgende foutmelding naamloos5.GIF als ik opdracht geeft om de regel te verwijderen danmdoet mijn pc na het opstarten het goed maar hij start in een andere modus dan normal opstarten. Als ik normaal wil opstarten dan krijg ik weer dezelfde fout. Hoe kan ik de nieuwe bioot opslaan. Moet ik dit doen in de scherm met de foutmelding zo ja hoe?. als laatst mij scherm van opstarten ziet er zo uit naamloos6.GIF.

groetjes Cesar

Bijlagen

• naamloos5.JPG
    naamloos5.JPG
    48,2 KB · Weergaven: 10
  • naamloos6.JPG
    naamloos6.JPG
    58,7 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan