Internet en virusprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

CurryBux

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2005
Goedemorgen,

ik heb een irritant probleem:

ik ben erachter gekomen dat mijn internet na een tijdje wegvalt als ik alleen nog maar mijn downloads aan heb staan. Nou heb de helpdesk van mijn provider gebelt en die vertelde mij dat het waarschijnlijk aan mijn firewall of virusprogramma ligt. Ik heb mijn firewall door gespit en daarbij is geen instelling wat daar effect op heeft. Maaaar bij Norton wel!! Daar is een functie: webtool, die je activiteit in de gaten houd. En die stond dus op 20 min. Okey probleem gevonden. Nou kun je daar bij instellen dat ie de verbinding in stand houd, maar tot maar 120 min. Langer kan niet!! Heel irritant dus, want ik had altijd de downloads de hele nacht aanstaan.....

Weet iemand hoe ik die optie helemaal uit kan zetten??
En als dat niet kan....wat een goed alternatief is voro Norton??

Alvast bedankt voor het reageren!!

als je het vinkje weghaald voor die tijd die je kan instelen slaat hij niet meer uit

Nog steeds een probleem!!
Ik heb nu ondertussen mijn virusprogramma eraf gegooid en zelfs de firewall uitgezet, en toch blijft de verbinding wegvallen en toch heeft de modem wel verbinding....heel raar~!! Iemand een oplossing? Misschien bij de internet instellingen? Ik heb alles uitgepluisd maar kan helemaal niks vinden :(

ga eens naar confugiratiescherm/netwerk en internetverbindingen/internetopties/
dan tabblad verbindingen en klik op instellingen dat onder toevoegen en verwijderen staat.
hier staat ergens (geloof alleen dat je hier ook weer op instellingen moet klikken voordat je dit ziet)"verbindingen verbreken als computer 20min inactief is"(of iets dergelijks.)
haal hier het vinkje weer weg.

je moet hier dan maar eens goed rondkijken of je die regel ziet staan, hij staat hier ergens in de buurt in ieder geval

Hey bedankt voor het reageren, maar ik heb daar bij verbindingen helemaal niks in staan. Nog eens na gevraagd aan iemand die wel verstand van computers heeft en die vertelde me dat dat ook niet nodig is. Misschien omdat ik kabel heb?? :confused:

Ik heb ondertussen mijn usb adapter op nieuw aangesloten en de modem eruit gehaald en even later er weer in. Ik ga nu eens kijken of al die pogingen iets geholpen hebben....zo niet, dan zie je me hier wel weer verschijnen.

oke, had niet gelezen dat je kabel had.
dan staat dat er inderdaad niet bij jou

aaaaaaah nog steeds geen oplossing gevonden, de verbinding deed het vanavond vreemd genoeg langer dan ooit!! Maar uiteindelijk toch weer weggevallen....:(
Nou heb ik een paar oplossingen nog te proberen, maar misschien dat het iemand bekend voor komt en me kan vertellen wat ik het beste kan doen....

Ten eerste heb ik nog 2 oude verbindingen staan bij netwerkverbindingen, die kan ik alleen verwijderen als ik daarna mijn kabelverbinding opnieuw ga instellen, dus alles eraf en de kabel verbinding er opnieuw op....best veel gedoe dus, dus wil daar nog ff mee wachten. Kan het zijn dat die oude verbindingen conflicten geeft??

En ik heb ook al gelezen dat een Netwerkkaart beter is dan de USB adapter die ik nu gebruik, een netwerkkaar is stabieler? Dus een ethernet kaart?? Maar voor ik die ga aanschaffen wil ik wel zeker weten dat dat werkt....anders geld weggooierij....toch? Ik kom namelijk oko vaak tegen dat een netwerkkaart ervoor zorgt dat je zwaardere dingen kunt doen, meer schermpjes open en meer download tegelijik en grotere bestanden kunt downloaden.....ik hoop dat dit de oplossing is, dan is het simpel opgelost....kan dit het zijn?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan