Internet enorm traag na overstap

Status
Niet open voor verdere reacties.

janoot

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2014
Hallo, Modedit: Aanhef Hey aangepast
Mijn ouders zijn vanochtend overgestapt van KPN naar Ziggo, maar sindsdien is mijn internet verbinding echt heel erg traag.
Volgens speedtest.net was het eerst Download: 17.75 Mb/s Upload 20.57 Mb/s, maar nu is het Download: 1.80 Mb/s Upload: 0.45 Mb/s :shocked:
Ook heeft mijn broer een router extender, wat ook de snelheden verlaagd, maar dit is wel heel erg laag lijkt me?
Is hier iets aan te doen? Zal het misschien nog moeten 'opstarten' of zo iets?

Janoot

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor internet abonnement hebben jullie nu bij ziggo?
Gaat het hier om draadloos? (ik neem aan van wel ivm router extender)
Heb je al geprobeerd met kabel wat hier de snelheden van zijn?

Stel je bent van 50 naar 8 gegaan zou deze snelheden nog wel is kunnen kloppen in mijn ogen.

Wat voor internet abonnement hebben jullie nu bij ziggo?
Gaat het hier om draadloos? (ik neem aan van wel ivm router extender)
Draadloos ja

Heb je al geprobeerd met kabel wat hier de snelheden van zijn?
Ik zou niet weten hoe ik dit zo moeten doen :confused:

Stel je bent van 50 naar 8 gegaan zou deze snelheden nog wel is kunnen kloppen in mijn ogen.
Wat bedoel je precies met van 50 naar 8?

De oude router is er toch niet tussen geplaatst (experiabox)

Wat bedoel je precies met van 50 naar 8?

Met 50 naar 8 bedoel ik dat jullie eerst bv:50 euro betaalde voor 50Mbit lijntje, en overgestapt zijn naar 10euro voor 8Mbit lijntje (crisis tijden).
De meeste mensen upgraden hun snelheid maar je weet maar nooit :)

En zoals mennomulder hierboven ook aangeeft, probeer het eventjes met een UTP kabel. Dan krijg je een goede indicatie of het eventueel kan liggen aan je wifi / extender.
- Ik pak dan een laptop(ervan uitgaande dat jullie die hebben in huis) en pak dan een UTP kabel en steek deze direct in de router & laptop (zo kort mogelijk) om te controleren of deze snelheden wel goed zijn.
Als deze ook niet goed zijn zou ik toch afvragen of jullie zijn overgestapt naar een minder abonnement, en anders zou ik toch even contact opnemen met de klantservice. (zou misschien dan een kapotte router oid kunnen zijn)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan