Internet enorm traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
557
Beste mensen,
Ik heb de volgende vraag: Ik werd zojuist gebeld door een verre kennis met de volgende mededeling : ons internet is zo traag.
Op mijn vraag welk modem er werd gebruikt kon ik opmerken dat het om een USB modem ging en verder dat de SP Wanadoo zou zijn. Om welk besturingssysteem het gaat weet ik even niet. Ik zou deze mensen graag op afstand willen helpen door adviezen te geven wat te doen.
Welke adviezen zouden jullie geven ?
Vrgr. B.Kat
 
Op de site van Nuria kun je je eigen verbinding snelheid testen en laten zien in verhouding tot andere gebruikers met een zelfde soort verbinding.

Je vraag is overigens niet echt duidelijk, bedoel je dat ze vinden dat het op dit moment traag is, of altijd?
 
Ze vinden dat de verbinding de laatste tijd enorm langzaam is.
Kan dat ook door spyware komen?
B.Kat
 
Dat kan zeker een reden zijn.

Ik zou ze eens laten beginnen met Hitman Pro (gratis)

Na het installeren worden de volgende programma's ook nog gedownload en automatisch gestart door Hitman. Alles bijelkaar is het een behoorlijke download (niet iets voor modem gebruikers dus, met een ADSL of kabel aansluiting echter prima te doen).

Ad-Aware SE (6.2) Personal, Spy Sweeper 3, Spybot Search & Destroy 1.3 , CWShredder 2.15, SpywareBlaster 3.3, Spyware Block List en Sysclean Package.

Het programma kan je eigenlijk bijna helemaal z'n eigen gang laten gaan, hou er echter wel rekening mee dat ook al je cookies geschoond worden, site waar moet inloggen, maar dat geregeld wordt via een Cookie, helpmij is bv z'n site zullen je opnieuw vragen je bekent te maken, en niet iedereen weet dan nog welk wachtwoord hij ooit eens gebruik heeft.

Ik meen echter dat je deze optie tijdens de install van Hitman ook uit kunt zetten.

N.b. het is niet zo dat Hitman zelf al het werk doet, maar het neem t je het werk af om al de genoemde software pakketjes los te starten en te updaten.
Als Hitman klaar is (en dan kan even duren, een uur is niks, dus verwacht niet na 5 minuten weer met je PC aan de slag te kunnen gaan) zal 95 to 100% van alle rommel van je PC af zijn.

P.s. soms wacht een programma wel op input van de gebruiker, kijk dus zo af en toe wel naar de voortgang van het hele proces.
 
Laatst bewerkt:
Nou dat kan volgens mij niet je moet wel af en toe op : ik accepteer bla bla bla. drukken voor de rest valt er niks te doen geloof ik!.

verbeter bij graag als dit kan.:eek:
 
@winnie de pooh,

Klopt, is was m'n eerder bericht al aan het aanpassen. :)
Ik meen dat het er ook een beetje van af hangt hoe je Hitman z'n werk laat doen.
Zelf hou ik echter ook meer van iets meer controle, dan zo af en toe maar even op oke drukken hé.
 
Ja maar goed hij verwijderd wel lekker veel spywere dus het is zeker aan te raden dat je zo af en toe even op 'oke' moet klikken is ook weer niet zo erg.

suc6 B.Kat
 
Beste allemaal,
Allemaal tot nu toe bedankt voor de adviezen.
Jullie hoeven mij Hitman pro niet uit te leggen daar werk ik zelf al hele tijd mee.
Het gaat mij er om wat ik ze het beste kan adviseren om te doen. bv. Draai : Ad-aware , gooi de tijdelijke internet bestanden weg , of iets in die trant .
Ik ben niet van plan om ook nog eens een moeilijk programma uit te leggen via de telefoon aan een leek op computer gebied. Dus zo simpel mogelijk.
B.Kat
 
De grap is dat doet Hitman dus allemaal.
Simpeler kan het m.i. niet...

Draai Ad-Aware of draai Hitman, wat is het verschil?
Behalve dan dat Hitman gewoon ook nog een deel van de instellingen die je bij de meeste van deze programma zelf moet instellen voor je over neemt.

Veel temp. internet files is op zich zelf nog geen reden dat je internet verbindig langzaam is, vaak is er dan nog wel meer aan de hand.
Als deze gebruikers weinig verstand hebben van PC's dan is juist een programma als Hitman een uitkomst.

Ik bedoel, Hitman heeft twee button's Start en Configuratie, de standaard configuratie is prima voor de gemiddelde gebruiker, dus gewoon op start laten drukken en lekker laten lopen en zo af en toe op oke laten klikken...
 
wat ik gedan heb aan mijn slome verbinding is modem booster downen en internet is nu wel en paar maal sneller geworden .
de enige probleem is dat ik deze programma illegaal gedownload heb met ares :eek:
de programma is heel gebruiksvriendelijk je drukt op start en na een half uurtje heb je vel snellere internet
:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan