Internet Explorer 4.0 niet weg te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amreg

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2001
Mijn schoonzus heeft een pentium 2 die bijna 6 jaar niet gebruikt is.
Toen die pc geleverd werd lag haar man op sterven.
Nu wil ze graag aan die pc werken en ook het internet op.
Maar wat is nu het geval, windows 98 is geinstalleerd en jammer genoeg met internet explorer 4.0.
Ik heb vandaag geprobeerd om windows update te doen via de link in windows maar krijg het bericht dat je niet naar het downloadcenter kunt , het kan pas vanaf explorer 5 of hoger.
Die is dus nergens te vinden en dacht ik firefox te instaleren maar als ik opnieuw opgestart heb en internet opties klik om de versie te controleren heb ik nog internet explorer 4. Geen firefox dus.
Als ik een internet pagina open loopt deze na een paar seconden vast. En als je pagina's wil openen krijg je een melding van fout in script op de pagina, dit kan niet zijn want dezelfde pagina gaat op mijn pc wel gewoon.
Wie weet hier raad?

b.v.d.

Meld je aan bij een internetprovider (bijvoorbeeld Zonnet) voor een gratis inbelverbinding.
Je krijgt dan een cd-rom toegestuurd waar o.a Internet Explorer 6 op staat.
Of kijk eens naar de cd-roms die bij allerlei computertijdschriften zitten. Daar wil IE ook nog wel eens op staan.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door krugar
Misschien heeft u hier iets aan. Hier kun je IE 6.0 downloaden.
Ik begrijp uit de vraag dat dat juist niet gaat. Als je met IE 4 naar Windows Update gaat, zou-ie ook moeten updaten naar IE 6.
Ik heb een half jaar geleden nog een schone installatie van Win 98 gedaan, en de update van IE 4 naar IE 6 ging probleemloos.

Guus.

En die scriptfout in de webpagina wordt waarschijnlijk opgelost door de instellingen een beetje aan te passen:

In IE>Extra>Internet-opties>Tabblad Geavanceerd;
Scroll naar het blokje Surfen;
AANvinken: Foutopsporing in scripts uitschakelen;
UITvinken: Melding van elke scriptfout weergeven.

Misschien heb je Internet Explorer wel in huis.
Op de cd-rom van Office 2000 staat versie 5 (zie bijlage). Even op het setup-bestandje klikken om te installeren.
Daarna zou de update moeten lukken.

Guus.

Laatst bewerkt:
Opgelost

Mijn probleem is opgelost haar schoonzoon heeft even gekeken en het probleem verholpen ik weet alleen niet hoe.

Bedankt voor het meedenken allemaal

Groetjes Amreg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan