Internet Explorer 8 SSL hoofdbreker

• Onderwerp starter Onderwerp starter rkcoa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rkcoa

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Beste forummers/experts

Ik breek nu al enige tijd mijn hoofd over een probleem met deze computer waarbij er beveiligingswaarschuwingen getoond worden bij veilige SSL verbindingen.

De waarschuwing komt alleen voor bij deze machine, en op andere machines geen problemen:

Als ik bijvoorbeeld: https://beheer.thuiswinkel.org/waarborg/index.asp?bedrijfid=0bb6dfa7c85efbdfd385a04d29f3314c

bezoek met IE8 dan krijg ik
The security certificate presented by this website was not issued by a trusted certificate authority.
Met Firefox op dezelfde machine geen problemen.
Ik kan me wel over het probleem heenzetten, maar ik zou toch graag het probleem oplossen. Herinstalleren van IE8 levert niets op. Het systeem is vandaag nog getest op virusses/malware etc.

Wie heeft de briljante oplossing?
Alvast bedankt en kudo's

er is hier geen oplossing voor de reden dat je dat krijg is dat het certificaat niet onderteekend is door een erkende autoriteit zoals je ook kan lezen je kan een mail sturen naar de webmaster en vragen om zijn certificaat te onder teken maar de kans is bitter laag als hij dit gaat doen indien het niet over een profesionele site gaat

er is hier geen oplossing voor de reden dat je dat krijg is dat het certificaat niet onderteekend is door een erkende autoriteit zoals je ook kan lezen je kan een mail sturen naar de webmaster en vragen om zijn certificaat te onder teken maar de kans is bitter laag als hij dit gaat doen indien het niet over een profesionele site gaat

Is het toevoegen aan vertrouwde websites geen oplossing hiervoor ?

Normaal gesproken zou je gelijk hebben.
Het gaat hier, en ook in andere gevallen om websites die wél professioneel zijn. Nogmaals alleen op deze computer bestaat het probleem, niet op andere computers.

Ik ben ervan overtuigd dat het een locaal probleem is en geen serverprobleem of SSL-certificaat probleem.

wel ssl handeld over een protocol dus vermodelijk zal je ze hier kunnen vinden HKey_Local_Machine\System\CurrentControlSet\Control\SecurityProviders \SCHANNEL\Protocols

Het is nog steeds niet gelukt.
Ik heb in de registry gekeken, maar op de betreffende locaties staan alleen lege waarden.

Heb je al eens geprobeerd om IE opnieuw te installeren ?

ook al gedaan, ook al gedowngrade naar eerdere versies.

Ik ben nu in de Group Policies van XP aan het zoeken naar 'afwijkingen', maar alles lijkt op standaard te staan. Ik zou natuurlijk XP opnieuw kunnen installeren, maar ik hoop op een andere manier het probleem te kunnen oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan