Internet Explorer 8 traag , Mozilla Firefox snel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toshiba93

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
89
Hallo ,

Ik gebruik al jarenlang Internet Explorer en was er altijd wel tevreden over , er werd altijd wel gezegd dat Internet Explorer best een trage webbrowser is in vergelijking met andere webbrowsers maar daar merkte ik niet veel van.

Tot een week geleden , Internet Explorer ging echt traag , het ligt niet aan m'n internetverbinding want die is optimaal , Internet Explorer ging zelfs zo traag dat ik na jarenlang IE gebruikt te hebben toch maar op zoek ben gegaan naar een andere webbrowser , ik heb dus gekozen voor Mozilla Firefox en die is veel sneller dan IE.

Nu komt mijn vraag : waarom is Internet Explorer plots zo traag geworden? normaal gezien als ik IE opende kwam binnen 2-3 seconden men startpagina erop , als ik nu IE open blijft die 15-20 seconden hangen en met veel harken en stoten opent die dan eindelijk ...

Bon , ik gebruik dus nu Mozilla Firefox maar heeft iemand een verklaring hiervoor hoe het kan komen dat van de een op de andere dag IE zo traag gaat?

Mvg !
 
ik kan hier wel op ingaan maar dan krijg ik allemaal boze reacties... :D

goed dat je voor firefox heb gekozen altijd beter :thumb:
 
fijt is, is dat IE Explorer gewoon te veel lekken heeft.
kijk net zoals bij firefox hoe meer add-ons hoe trager hij word.
tjah je moet iets bedenken om je browser aan te dikken dus doen hun het met patches.
ze doen naar mijn mening gewoon niet goed genoeg hun best en maken half werk...
ik vind IE gewoon slecht kan er geen goed woordje over zeggen.
hij is traag, crasht snel en is naar mijn mening onhandig ook nog ik bedoel je kan nog geen eens teksten kopieeren....:confused:
 
De geïnstalleerde invoegtoepassingen (Google, Babel, anti-virus toevoegingen (o.a. AVG LinkScanner en Kaspersky Internet security)) etc. en extra (al dan niet bewust) geïnstalleerde toolbars (Ask.com, Crawler etc.) dragen ook bij.

Er is alleen wat zinvols over traagheid van Internet Explorer 8 te zeggen als die zónder invoegtoepassingen wordt geladen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "%programfiles%\Internet Explorer\iexplore.exe" -extoff

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan