Internet explorer 9 (IE9)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerrie

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2011
Hallo

Na het downloaden met IE9 komt er een melding: dit bestand bevat een virus en is verwijderd.
Met chrome kan wel gedownload worden.

Onderstaande heb ik reeds geprobeerd:
1 Virusscanners verwijdert + services van windows defender uitgezet
2 oudere versie IE geinstalleerd + alle updates hiervan
3 pc aantal keren opnieuw opgestart
4 alle beveiligingen op minimaal gezet in IE

Laatst bewerkt:
Het probleem hier is dus dat internet explorer jou verhindert om een bestand te downloaden. Ik zie dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd, zonder succes.

Ik zou je dan aanraden om een andere browser te installeren en dan nog één keer te proberen. Google Chrome is aangeraden. Firefox is een alternatief.

Succes

Het bestand wordt wel gedownload, maar daarna krijg ik de melding.
Met chome kan ik wel downloaden.

Samengevat wat er gebeurd:
Na het aanklikken van een download gaat hij het bestand gedownload, dit is te zien in het vak in het midden onderaan. Na het downloaden komt in dit zelfde vak een melding dat het bestand is verwijderd omdat deze een virus bevat.
Dit gebeurd bij alle bestanden die gedownload worden.

De pc heb ik gescant met meerdere virusscanners. IE8 kan ik niet instaleren ivm met windows 7.

Het enige wat mij binnenschiet is je tijdelijke internet bestanden verwijderen (cookies), verder weet ik het ook niet.

Verplaatst van Win 7 naar MIE
Mod sectie besturingssystemen.

Cookies en tijdelijke internet bestanden heb ik verwijderd.
Ccleaner heb ik erover heen laten draaien.

Kunt u wat meer informatie geven over deze situatie? Welke Windows versie gebruikt u? Hoelang heeft u al last van dit probleem? Merkt u dit probleem bij elke download, of heeft u dit probleem bij een specifieke download?

U kunt proberen de instellingen van Internet Explorer te herstellen. Hiermee worden alle instellingen teruggezet naar de standaard waarden. Uw favorieten blijven uiteraard wel gewoon intact. Meer info over het herstellen van de instellingen in Internet Explorer leest u op de volgende website:

http://support.microsoft.com/kb/923737/nl

Mocht het herstellen van de instellingen het probleem niet oplossen, dan kunt u uiteraard nog een systeemherstel naar eerdere datum uitvoeren.

Systeemherstel in Vista: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/What-is-System-Restore

Systeemherstel in Windows 7: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/system-restore

Bedankt voor je reactie.

Het gaat hier om een toshiba laptop met windows 7 64 bit, de laptop is bijna een jaar oud en het probleem is opgevallen een maand nadat deze is aangeschaft.

De virus scanner die erop stond was Norman nu heb ik tijdelijk avast erop gezet.

Het probleem is bij ieder download, of het nu een pdf of exe of zip is maakt niet uit.

Ik zal nu het herstellen proberen van de link die ik zojuist heb gekregen en kom dan terug.

Herstellen is geen optie meer daar het al meer dan 10 maanden zo is.

Grtz

Daar had ik nog niet aan gedacht ik ga het proberen.
ik hou je op de hoogte.

Thnx

Kun je een printscreen ervan maken als de fout voorkomt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan