Internet Explorer blijft op de achtergrond werken, hoewel ik Google Chrome gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Hoi,
Omdat microsoft heeft aangekondigd dat het niet langer IE ondersteunt, ben ik overgeschakeld op Google Chrome.
Dus ik gebruik IE helemaal niet meer.
Nu stel ik vast als ik met CCleaner de tijdelijke bestanden enzoverder verwijder, dat er telkens nog heel wat bestanden van IE bijzitten.
Dit is al maanden zo.
Hoe kan dat ?
Geert1964

Zeker ook Microsoft Office op je pc? En zo ja, welke versie?
Of Windows Live Mail?
Van (minstens) Office 2003 weet ik dat die samenwerkt met IE voor (bijv.) het afdrukken van (HTML-)mails. En mogelijk heeft Windows Updates ook nog een link met IE (niet zeker van, overigens).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste,
Inderdaad, ik heb Office 2010 en Windows Live Mail op mijn computer.
Geert1964

Als je 'm gewoon via taakbeheer afsluit, start ie dan vanzelf weer op? En zoals Tijs al zei, er zijn dus andere programma's die gebruik maken van IE. Ik weet hier verder niet veel van. Sowieso moet je Chrome als Standaardbrowser instellen, dus dat popupje dat je krijgt als je chrome opstart, niet wegklikken! :)

Hallo,
Google Chrome is ingesteld als standaardbrowser.
Afmelden via Taakbeheer heb ik nog niet geprobeerd. Mag dat wel ?
Geert1964

Ja, dit kan als je de correcte item kiest. Rechtermuis klik op de windows taakbalk. Dus de balk met de windows logo, op een lege plek --> Taakbeheer --> (ZORG DAT INTERNET EXPLORER WEL OPEN IS) --> Klik op internet explorer, en daarna op geavanceerde opties. --> Vanaf hier zou je automatisch op het tabje processen moeten komen. Klik gewoon op het internet explorer proces, die automatisch geselecteerd zou moeten zijn sinds je die aanklikte en TOEN pas op geavanceerde opties klikte. En dan "delete" knop op je toetsenbord, of rechtermuisknop op de Internet Explorer proces en selecteer "Beeindig Proces"

Vast een rommelige uitleg :/ Sorry, hou me op de hoogte of het lukt.

PS. Als je bedoelt dat CCleaner aangeeft dat er nog cachebestanden ofzo overblijven, is deze uitleg eigenlijk helemaal overbodig. Ik raad je aan wat er nu staat aan IE bestanden, er gewoon op te laten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je via taakbeheer afsluit start hij de volgende keer gewoon weer mee op.
Je kan 'm ook bij "Windows-onderdelen in- of uitschakelen" uitvinken maar IE is met verschillende Windows onderdelen verbonden zoals al eerder opgemerkt werd.
Zelf heb ik hem ook weer moeten inschakelen omdat het om de een of andere reden (welke weet ik niet meer) fout ging met andere MS programma's.
Wat vreemd is dat IE niet als proces in taakbeheer tussen de processen aanwezig is bij mij, ik heb bij "Standaardprogramma's" n.l. aangegeven dat mijn huidige (FF) mijn standaardbrowser is.
Ik gebruik sowieso geen standaardprogramma's van MS op Office na, maar dat gebruik ik ook zelden en start ook niet mee op.

Laatst bewerkt:
IE valt nu eenmaal niet te verwijderen.Ik heb het altijd raadzaam gevonden om IE mee te updaten en dus lekken te voorkomen,
ook al gebruik ik al tijden firefox.
De win 10 variant van IE zal eenzelfde lot beschoren zijn, vrees ik. Maar ook die zal ik blijven updaten om leks te voorkomen...gebruiken...dat nooit.

Hallo allen,
Ik begrijp uit jullie reacties dat IE niet uit te schakelen of te verwijderen is.
En dat ik dat best ook niet doe omdat andere programma's van IE gebruik blijven maken.
Updaten blijf ik doen, dat gebeurt automatisch.
Hiermee kan ik deze thread als opgelost aanvinken.
Bedankt voor jullie reacties.
Geert1964

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan