Internet Explorer Fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Threshold Music

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Beste lezer,

Tot mijn grote frustratie word mijn website in Firefox, Safari en Opera goed weergegeven maar in IE gaat het helaas fout.

In de bijlage staan 2 screenshots die weergeven waar het fout gaat.

Zoals je kunt zien klopt de alignment van de html tekst niet in IE. Zowel in het rechter (main) gedeelte als in de Top 10 en Schedule.

Zou iemand mij met dit probleem kunnen helpen? Ik zou je zeer dankbaar zijn want ik heb veel geprobeerd maar niks werkt.

Groetjes,
Patrick Weel

Bijlagen

• Scr_IE.JPG
    Scr_IE.JPG
    67,2 KB · Weergaven: 48
  • Scr_Safari.jpg
    Scr_Safari.jpg
    103 KB · Weergaven: 45
Wat is precies het probleem?
Want dat kan ik uit de screenshots niet halen.

Je hebt bij de screenshot van IE namelijk ook de werkbalken weggehaalt. En ik kreeg het gevoel dat je die niet maximized had. Of anders in een andere resolutie geopent.

Edit:
Uch ik heb de laatste tijd de neiging om eerst te zeiken en dan pas goed te kijken.

Je bedoelt dus de regeluitlijning ten opzichte van de achtergrondafbeelding.
De reden dat dit fout gaat is omdat IE waarschijnlijk een ander lettertype gebruikt.

Maar ik vraag me ook af waarom je niet gewoon werkt met tabellen. Dit zodat je de regel waar de tekst staat je ook de juiste achtergrond kleur kan geven. Op die manier geeft IE mss een uitgerektere site, maar hij werkt wel.

Laatst bewerkt:
Ja idd de regeluitlijning begint in IE zo'n 15 pixel onder de geplande plaats zoals hij dat in Safari wel goed weergeeft.

Ik heb al geprobeerd een Times New Roman ipv Georgia te gebruiken maar dit heeft ook niet geholpen.

Welk lettertype geeft IE wel weer en is er maar 1 lettertype mogelijk?

Het invoegen van een tabel is voor mij nieuw, ik ben nog maar een beginner. Zou je me uit kunnen leggen hoe ik deze invoeg?

Groetjes,
Patrick

Ik maak zelf geen gebruik van Dreamweaver. Dus hoe je daarin een tabel kunt invoegen durf ik niet te zeggen.

In gewone HTML weet ik het wel. Op handleidinghtml.nl staat informatie over tabellen in HTML.

In het kort ziet de code voor tabel er als volgt uit:
HTML:
<html>
  <head></head>
  <body>
    Hieronder volgt de tabelcode.
    <table>
      <tr>
        <td>dit is de eerste cel in de eerste rij</td><td>dit is de tweede cel in de eerste rij</td>
      </tr><tr>
        <td>dit is de eerste cel in de tweede rij</td><td>dit is de tweede cel in de tweede rij</td>
      </tr>
    </table>
    Einde tabelcode.
  </body>
</html>

Formule berkening hack; Tan hack dmv *

Beste lezer,

Tot mijn grote frustratie word mijn website in Firefox, Safari en Opera goed weergegeven maar in IE gaat het helaas fout.

In de bijlage staan 2 screenshots die weergeven waar het fout gaat.

Zoals je kunt zien klopt de alignment van de html tekst niet in IE. Zowel in het rechter (main) gedeelte als in de Top 10 en Schedule.

Zou iemand mij met dit probleem kunnen helpen? Ik zou je zeer dankbaar zijn want ik heb veel geprobeerd maar niks werkt.

Groetjes,
Patrick Weel
_______________________________________________________________________________________________________

Jo jo guys, i´ve experienced it as well!!

Formula for Mozilla:

width or height + (2xpadding) + (2xborder) + 2x margin = total width or height by w3 standarts…

Formula for IExplorer:

width or height + (2xmargin) = total width or height by Microsoft Iexplorer

The hack i used was (the * tan):

#colLeft {
float: left;
width: 200px;
* width: 198px;
height: 448px;
* height: 530px;
background-color: gray;
border-right-width: 1px;
border-right-style: solid;
border-right-color: white;
border-top: 1px solid black;
}

@NLSilverShadow,

We are a Dutch forum, also the language is Dutch. Translate the solution to Dutch.

Voor de nederlanders die geen engels kunnen (crash)!!!

Ok het komt hier op neer...

Iexplorer is de enige explorer die css niet volgens w3 standaarden interpreteert. Aan de ene kant houdt het in dat je voor iexplorer niet heel strict hoeft te werken. Voor Mozilla, Opera en andere browsers gelden de w3 standaarden.

Het probleem wat jullie of de starter van deze discussie heeft ondervonden staat in relatie tot de interpretatie van css.

In Iexplore wordt de TOTALE breedte, width, anders geïnterpreteerd dan dat Mozilla doet.

De formule die Mozilla aanhoudt staat in mijn eerdere, engelse, reply. De 2x in de formule staat dan voor de linkerkant van een box en de rechterkant van de box, evenals de margin. Vandaar de 2x. Hier uitgelegd:

______
|aaaaa|
______

Als je dit als een vierkant zou zien, zonder de 'aaaaa' meegenomen zit er aan de linker en rechter kant dus een verticale lijn waarop de border en margin van toepassing zijn. Mozilla telt die pixels mee, de margin/border vanaf de lijn NAAR BUITEN. Iexplorer interpreteert alleen de margin. De border verplaats zich naar binnen dus naar de 'aaaaa' toe en Mozilla dus aan de andere kant van de 'aaaaa' (naar buiten toe dus).

Er bestaat een hack die dit kan omzeilen. Men noemt dit ook wel de TAN hack. Deze kan op meerdere manieren uitgevoerd worden maar de kortste manier is onder de 'orginele' width dit toe te voegen:

* width : [hier vul je dus de uitkomst van de formule in die in mijn vorige reply staat]

Dat houdt dus weer in dat je voor Iexplorer je hele site opnieuw moet gaan berekenen om aan de juiste '* width' te komen!!! Een andere oplossing is, een compleet ander css layout te maken die alleen gericht is op iexplorer......

DAAROM HAAT IEDEREEN IEXPLORER...

DOWNLOAD DUS MOZILLA, OPERA, SAFARI OF WHATEVER!!!!!!!!

*Test dus je site in Mozilla èn in Iexplorer voor testing!!!!

Bedankt voor alle reacties en misschien heeft iemand anders die met CSS werkt wel wat aan de oplossing van SilverShadow.

Ik ben iig overgestapt op Flash, dan klopt alles tenminste wel :)

Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan