Internet Explorer loopt regelmatig vast, virus??

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart2jes

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Hallo allemaal,

Sinds 2 dagen loopt mijn internet explorer en alle andere internet gebruikende programma's vast. Dit houd in het geval van Internet explorer in dat bij het gaan naar een website er wel staat: Wordt geladen, maar dat rechtsonderin de taakbalk bij het draadloze netwerk-icoontje geen activiteit te zien is en dat de site zelfs na een uur "laden", de pagina nog niet geladen is, terwijl Google niet echt een zware site is.
Heb inmiddels als gescand met Ad-Aware SE Personal, Spybot Search & Destroy en met BitDefender 9 Professional Plus. Spybot S&D vond niks, Ad-ware SE personal, een aantal tracking cookies en BitDefender 9 Professional Plus vond 3 virussen, maar nadat alle gevonden virussen verwijderd waren, bestaat het probleem nog steeds. Verder werkt alles in mijn computer, na het vastlopen van IE, nog wel en ook is het mogelijk om IE af te sluiten en op te starten, alleen een pagina laden gaat niet.
Heb ik een virus, of heb ik een ander probleem??

Mvg, en bij voorbaat dank voor reageren,
bart2jes

Een woord waar ik meteen aan dacht toen ik je probleem las: de firewall.
Gebruik je een firewall en zo ja, welke is dat dan? Dan gaat het niet zozeer om toestemming geven aan programma's of poorten openen maar om de samenwerking met je draadloze netwerk.

Of natuurlijk '' gewoon '' een probleem met de verbinding, als het namelijk bij elk programma voorkomt dat toegang tot het internet nodig heeft.

Heeft je draadloze netwerk een goede verbinding als je kijkt binnen Windows naar het signaal?

De firewall die ik gebruik is: BitDefender 9 Professional Plus, dit is een intersuite, dus met firewall, anti-virus enz. Het lijkt me sterk dat deze niet 'compatible' is met mijn draadloze internetverbinding, omdat ik deze op alle computers hier heb geïnstalleerd en ze geen van alle problemen geven (gebruik hem ongeveer 1 jaar, heb een nog 1 jaar geldige licentie).
De verbinding heeft volle sterkte en volle snelheid (54 Mbps).
Ik heb overigens ontdenkt dat als ik mijn computer opnieuw opstart (niet slaapstand of standby, maar echt aan en uit), dat internet explorer en alles weer wel werkt, maar na tien minuten loopt alles evengoed weer vast.

Probeer eerst de volgende fix:

Probeer eens deze IEFix uit te voeren.

Klik op IEFix ( Zip ~14Kb) om de download te starten en na het downloaden kan je het zip-bestand uitpakken.
Zorg dat je een Windows XP cd bij de hand hebt, om in de cd/dvd-drive te doen als daar om gevraagd wordt.
en klik dan dubbel op iefix.exe om de fix te starten.
Start, als de fix klaar is, je pc opnieuw op.

Het is precies wat ik zoek, alleen word internet explorer 7 nog niet ondersteunt:evil: . Zal zelf nog even googlen, maar als u nog een alternatief weet: graag!!:thumb:

Het is precies wat ik zoek, alleen word internet explorer 7 nog niet ondersteunt:evil: . Zal zelf nog even googlen, maar als u nog een alternatief weet: graag!!:thumb:

Er is een andere IEFix, probeer de volgende:

Download hier ( directe download ) de IEFix en download het.
Dubbelklik na het downloaden op iefix.exe en voer het tooltje uit.
Start dan je pc opnieuw op en probeer het nog een keer.

Ga hem proberen, heb overigens wel ontdekt dat ik met mozilla firefox wel kan internetten, wanneer dat met internet explorer niet kan. Zal zometeen de uitslag van de andere IEFix posten.

In ieder geval is het mooi dat surfen met Firefox wel gaat, er is dus, zoals jij al dacht, niks mis met de verbinding.
Succes met de IEFix.:)

Die andere IEFix heeft ook niet geholpen, maar het geeft niet, want ik heb ontdekt dat firefox veel gebruiksvriendelijker en beter werkt dan Internet Explorer, dus laat ik IE maar schieten en ga voortaan gewoon firefox gebruiken.;) ;)
Toch bedankt voor je hulp:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Laatst bewerkt:
Oke, veel plezier en succes met Firefox, fijne browser is dat inderdaad!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan