internet explorer loopt vast op windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
na een schone installatie met de recovery cd van Fujitsu loopt als ik windows update oproep internet explorer vast, krijg foutmelding dat programma wordt afgesloten.

Nu wordt er vanaf de cd buiten een oem versie van windows home xp 2 ook java geïnstalleerd. Als ik die direct update, iets wat zonder problemen gaat, dan ontstaat bovengenoemd probleem. Andere sites via ie zijn wel goed oproepbaar.

Als ik de geïnstalleerde java versie niet meteen update dan lukt windows wel, maar gaat niet van harte, erg langzaam en soms een vastloper.

Nu heb ik via software verwijderen alles van java gedeïnstalleerd en nu doet de windows update het opeens wel.

Ik heb naar het probleem gezocht op internet, het is een bekend probleem maar de oplossing is voor mij niet begrijpelijk: het probleem kan zich voordoen als bepaalde hotfixes in XP niet zijn geïnstalleerd, die moet ik via windows update eerst installeren. Juist ja, dat werkt dus niet. Is er nog een andere manier om de updates voor windows xp home binnen te halen? Want om elke keer na een schone installatie op een FS pc java eraf te gooien, windows te updaten en dan weer er op te zetten (of dat goed gaat ben ik nog niet helemaal zeker van moet ik nog uitvoeren) is ook niet echt zoals het hoort.
 
dank je Harry, dit is al een stapje verder. Eigenlijk zou ik alle updates die gekomen zijn na het uitbrengen van sp2 in een bestand willen hebben zodat als ik bij iemand XP installeer niet eerst een half uur ( als ik mazzel heb) moet downloaden. Bestaat er zoiets?
 
Hoi !

Ja, dat kan heel goed: even een geslipstreamde XP-CD maken incl. alle update's tot nu.

Evt. incl. SATA-drivers.

Ik heb dat gedaan voor 1 PC van mezelf, en het werkt perfect.

Maar als je steeds andere PC's installeert,is dat nogal wat werk.

Hier: http://unattended.msfn.org/unattended.xp/ een aardige uitleg !

Klik op "dutch"voor een ned. vertaling.

Succes,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
dank je wel Harry, ik ga het nauwkeurig bestuderen en als ik het denk onder de knie te hebben in praktijk brengen.

Overigs had computer waar deze draad mee begint na update opeens nog meer kuren en wilde zelfs niet meer goed starten. Toen maar het extra geheugenbankje en de tv kaart eruit gehaald en nu gaat alles opeens goed. Voor hoe lang moet nog blijken, maar voor ik naar mijn werk ging startte hij 3 keer achter elkaar goed op. Dus toch ergens een krom bitje ergens geweest. Wel drie keer op dat ding xp moeten installeren, updates gedownload en geïnstalleerd, en dat gaat in de toekomst hopelijk sneller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan