Internet Explorer opent traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mager
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mager

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Als ik internet explorer opstart, duurt het lang ca. 2 minuten voor de pagina wordt geopend. Soms is de startpagina (Google) direct op het scherm, maar duurt het eenzelfde tijd voordat je iets in kunt voeren.

Als de pagina dan uiteindelijk op het scherm is, kan ik binnen hetzelfde tabblad met normale snelheid verder surfen. Open ik echter een nieuw tabblad, dan is duurt de eerste pagina ook weer lang.

Ik heb al een virusscan en spyware scan gedaan echter zonder resutlaat.

Kan iemand mij verder helpen??:confused::(:confused::(

Laatst bewerkt:
Helaas

Bedankt voor je reactie. Heb het programma gedownload en gedraaid. Heeft een aantal dingen gevonden en opgelost (zie logfile hieronder). Echter het probleem is niet opgelost.:confused::(

Malwarebytes' Anti-Malware 1.15
Database versie: 835

23:20:47 6-6-2008
mbam-log-6-6-2008 (23-20-47).txt

Scan type: Snelle Scan
Objecten gescand: 72952
Verstreken tijd: 10 minute(s), 29 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 11
Registerwaarden geïnfecteerd: 1
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 4
Bestanden geïnfecteerd: 7

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\Software\PrivacyWarriorDownloader (Rouge.PrivacyWarrior) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\aoprndtws (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\aldd (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\affri (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\affltid (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MsSC2 (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\rdfa (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\affltid (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\affri (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\FCOVM (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\RemoveRP (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ADP (Rogue.Multiple) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:
C:\Program Files\Common Files\SecurePCCleaner (Rogue.SecurePCCleaner) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SecurePCCleaner (Rogue.PCCleaner) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Pappaatje\Application Data\SecurePCCleaner (Rogue.PCCleaner) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Pappaatje\Application Data\SecurePCCleaner\Logs (Rogue.PCCleaner) -> Quarantined and deleted successfully.

Bestanden geïnfecteerd:
C:\Program Files\Common Files\SecurePCCleaner\stm.exe (Rogue.SecurePCCleaner) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SecurePCCleaner\Abbr (Rogue.PCCleaner) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SecurePCCleaner\prod_code (Rogue.PCCleaner) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Pappaatje\Application Data\SecurePCCleaner\Logs\update.log (Rogue.PCCleaner) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\cookies.ini (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Install (Rogue.Multiple) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Pappaatje\Bureaublad\SpyRemover.lnk (Rogue.SpyRemover) -> Quarantined and deleted successfully.

Stukje informatie gekopieerd van www.hijackthis.nl :

Download Trend Micro Hijack This™ (http://download.bleepingcomputer.com/hijackthis/HJTInstall.exe)
Dubbelklik op Hijackthis-setup
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snel koppeling wordt op je bureaublad geplaatst

Dubbelklik op het Icoontje van Hijackthis
Klik op "Do a systemscan and save a logfile"
Er opent een Kladblok venster, houd gelijkt tijdig de CTRL en A toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd.
Houd gelijkt tijdig de CTRL en C toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.

Log in op het forum en klik hier Forum op "nieuw onderwerp"
Voorzie dat van een Titel en een omschrijving van je probleem, vertel ook wat je al wel heb gedaan en wat je niet kon doen.
Plak nu het HJT logje in je bericht door met de rechtermuisknop te klikken en kies voor plakken.
Klik vervolgens op OK

Site forum: http://www.hijackthis.nl/forum/viewforum.php?f=4
Nog 1 site waar je je log kan plaatsen: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/index.php
Je kan je log ook op beide sites plaatsen dan word je sneller geholpen,

Eerst ff snel registreren op de forums (gratis)
mvg (experst kijken je log na, zelf ben ik hier goed geholpen toen ik met dit probleem zat)

Laatst bewerkt:
je logje plaatsen, ols tomtotm1 aangeeft zal zeker helpenin het geval van spyware.
Of op beide site's plaatsen, nu zo netjes is is maar de vraag.
Mogeljijk gaan er meerdere mense tegelijk aan de slag, wat natuurlijk zonde van hun (vrijwillige) tijd is.

Verde kun je ook kiken of er niet een andere oorzaak is
Invoegtoepassingen willen dit soort problemen ook wel eens geven.
M.n. van skype en de google toolbar wil dat wel eens veroorzaken.
Die kun je uitschakelen/deinstalleren bij menu extra van IE > invoegtoepassingen beheren.
je kunt even testen of het al helpt door te rechtsklikken op het bureauibladcoon van IE en dan openen zonder invoegtoepassen te selecteren.
Soms moet de invoegttoepassing echter echt verwijderd voordat het helpt.

Eventueel is de browser te resetten door bij exter > onternet opties > geavanceerd > voor opnieuw instellen te kiezen.
Je moet dan flash etc wel weer allemaal opnieuw installeren.

Verder wil de internetsecurity nog wel eens de oorzaak zijn van vertraging van IE. Vooral als er meerdere pakketten geinstalleerd zijn.

Ik ben er van uitgegaan dat andere programma's etc wel snel openen en draaien, want anders zijn er nog wel meer dingen te bedenken die traag reageren kunnen veroorzaken.

mvg leo

Ik heb alle invoegtoepassingen uitgeschakeld en het probleem is opgelost.:):D:):D

Allemaal bedankt voor jullie raad!!:thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan