Internet Explorer problemen na Update (Anniversary?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

whoppy1975

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
33
In de tweede week van oktober heeft bij mijn vader een automatische update plaatsgevonden van Windows 10.

Sindsdien heeft hij terugkerende problemen met Internet Explorer.
Bij het starten van IE krijg je de melding "Internet Explorer werkt niet meer" als hij zijn startpagina startpagina.nl wil opstarten.

Als je dan op "Programma sluiten" klikt:

Optie 1:
krijg je de melding "Dit Tabblad is gesloten vanwege..........." en start hij de startpagina opnieuw op en kun je gewoon internetten en lijkt er niets meer aan de hand

Optie 2:
krijg je 5 á 6 keer nog die melding totdat er een blanco pagina met rood kruis komt met de tekst "Deze webpagina is door Internet Explorer gesloten om uw computer beter te beveiligen" met daaronder de keuzes "Naar de startpagina gaan" / "startpagina.nl opnieuw proberen te openen" / "Meer informatie" (hierbij een kort verhaal over DEP)
Kies je één van de beide opties van de startpagina dan kun je ook daarna geen enkele andere pagina openen en blijft het met de meldingen terugkomen.

Optie 3:
In combinatie met Optie 1 en 2 zijn alle taakbalken verdwenen

Deze problemen treden echter niet altijd op maar verschillen per keer dat je de computer start.
Opnieuw opstarten verhelpt soms het probleem f roept het juist op als je het niet hebt.
IE opnieuw instellen heeft niet geholpen, zo ook CCleaner niet (alle opties).

Heeft iemand ideeën wat te kunnen doen?

Extra NOTE: Startmenu werkt ook niet net als Opdrachtprompt met Administratorrechten
 
Dag, Er zijn problemen met deze update die Microsoft moet verhelpen. Voor iedere gebruiker zijn de problemen echter weer anders.

Mogelijk zal de update weer teruggedraaid moeten worden.
Op Configuratiescherm > Een programma verwijderen > links in de zijbalk kiezen voor Geïnstalleerde updates weergeven. Selecteer de update en kies Verwijderen. Kies eventueel een systeemherstelpunt.

Omdat Windows zich altijd automatisch aanpast zal er een hulpprogramma gebruikt moeten worden die bepaalde updates tegen kan houden. Microsoft heeft zoiets ontwikkeld om dit soort problemen in de aanloopfase te verhelpen. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog werkt en het tegenhouden is in ieder geval tijdelijk. https://support.microsoft.com/en-us/kb/3183922

Lees anders de tips op deze pagina om problemen te verhelpen. Het programma Reimage is echter een opdringerig programma dat meerdere dingen in een bundel installeert en steeds vraagt om het te kopen. De meeste mensen willen dat niet en beschouwen het als malware, dus doe daar geen on-line scan en installeer niets. Google naar mogelijke oplossingen wanneer Anniversary terugdraaien de problemen verhelpt en deze update het probleem daadwerkelijk blijkt te zijn. http://windowsreport.com/windows-10-anniversary-update-crashes-freezes/
 
Bedankt voor je snelle reactie Alfred!

Ik zie in het scherm "update verwijderen" op deze datum: 99x Office, 1x Silverlight en 9 Windows, deze allemaal verwijderen?

Systeemherstelpunten zijn helaas niet aanwezig.............
 
Probeer hem maar uit te schakelen, dan heb je er geen last meer van. Installeer eerst even Chrome.

Als je Explorer 11 wil uitschakelen ga je naar: Mijn computer, Eigenschappen, Configuratiescherm,
Programma's en onderdelen, Windows onderdelen in - of uitschakelen. Hier kan je explorer uitvinken.

IE.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Hoewel ik I.E. 11 heb, heeft mijn pc het sinds een vermoedelijk vergelijkbare update als hierboven gemeld, een paar weken geleden, te kwaad met browsen. Pagina's blijven vaak hangen, of worden onvolledig weergegeven (zoals alle afbeeldingen niet zichtbaar op bijvoorbeeld een Facebookpagina) en zijn dan niet weg te klikken met het kruisje rechtsbovenaan, edoch alleen via Taakbeheer. Hierdoor echter alle pagina's weer uit. Bovendien heel vaak van die beeldschermpjes met scriptfouten. Moet ik dan tot 5-6 keer op klikken, voordat ik weer verder kan...het wordt steeds gekker eigenlijk.
I.E. naar standaard herstellen of problemen herstellen werkt niet. En tsja, ondanks veel gelezen te hebben lijkt ook I.E. 11 niet te verwijderen, alleen uit te schakelen.
Ik heb Windows 10.

Wie kan mij helpen?
Of moet ik op a. een herstelupdate van MS wachten of b. mijn toevlucht zoeken tot een andere browser (hetgeen ik liever niet wil, want ook daarmee heb ik in het recente verleden talrijke problemen gehad).

NB: ik gebruik AdBlocker: heeft dat er nog in negatieve zin invloed op?
 
Hallo everhart. Die adblocker eens even uitschakelen en of verwijderen en kijk eens wat je computer dan doet. Dat kan het verschil maken.
 
Hallo manamana, Dit blijkt, zover als ik het nu kan overzien, te kloppen.
Dat is heel jammer, want ik erger mij dood aan al die opdringerige reclame. Zoals complete ster-reclames vooraf aan een simpel stukje nieuwsvideo (www.nu.nl). Die scriptschermpjes blijven wel komen.

Ik ben nu aan het proberen met Microsoft Edge. Die heeft een ingebouwde AdBlocker, zo blijkt.
Maar die houdt minder tegen, heb ik soms al gemerkt. Maar heeft niet die hangproblemen als I.E...

Bedankt voor de reactie!
 
Ja die adblocker is nog niet alles. ik heb hem al eens eerder aan stresstest onderworpen, maar het is knudde met een rietje als je het mij vraagt. Belangen zijn kennelijk toch te groot.

Ik ben inmiddels immuum voor reclame geworden. :D En ben zelf een adblocker :cool: geworden. :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan