internet explorer stopt na een half uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

simson

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Hallo ik heb een hp pavilion dv9000 laptop (3Gb intern) met vista en draadloos internet

Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem:

Als ik ongeveer een half uur met internetexplorer (IE7) hebt gewerkt worden internetpagina's niet meer gevonden die wel bestaan. (page not found).

Programma's als MSN, chat en bv pokerprogramma's blijven wel werken

Het probleem treedt ook op bij Firefox, IE8.

Als ik de machine reboot krijg ik na ca. een half uur hetzelfde probleem.

Wie weet een oplossing?

Thanx, Simson

Heb je op dat moment ook van die downloadprogramma's actief?

Tijs.

Raymond en Tijs bedankt voor jullie reactie.

Ik ga vandaag op malware testen. Ik heb een goede virusscanner actief dus ik verwacht geen virussen. Maar je weet nooit.

Ik heb geen downloadprogramma's als limewire e.d. actief.

groeten Simson

Hoeven natuurlijk geen virussen te zijn hè.
Kan ook spy/adware zijn die ook onder de categorie malware vallen.

Ik raad je de FREE versie van Superantispyware eerst aan.

www.superantispyware.com

Eerst updaten en dan scannen en infecties verwijderen en het mooiste is in Veilige Modus.

Daarna ook even deze erdoor gooien:

http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Zelfde verhaal, eerst updaten en het best in Veilige Modus laten scannen.

p.s. Welke Anti Virus heb je?

Hoi Raymond,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb ADAWARE gebruikt om op spyware te zoeken.
Hij vond 50 cookies en 1 worm Win32WormKelvir. De Worm lijkt volgens de informatie op internet niet al te schadelijk. Maar je weet het nooit. Ik ga nu kijken of internet het langer volhoudt. Thanx.

Nog even wat anders: ik heb je website gelezen: een indrukwekkend verhaal. Sterkte met je situatie. Knap dat je de moed kan vinden om daarnaast nog anderen te helpen met hun computerproblemen. Ik wist niet dat er 1 miljoen pijnpatiënten in NL zijn. Ik nu een aantal maanden schouderklachten n.a.v. een val op het ijs waardoor ik mijn grote hobby (wedstrijd)badminton niet meer kan uitoefenen. Maar door dit verhaal kijk ik er weer anders naar. Mijn klachten gaan na verloop van tijd weer over en kan ik weer sporten.

Groeten Simson

Overigens ik heb AVG 8.0 Free draaien met een ZoneAlarm Firewall.

Ik denk er over om AVG Internet Security 8.5 te installeren (Virusscanner en Firewall). Daar heb ik op andere computers goede ervaringen mee.

Ik raad je toch aan één van de door mij genoemde scanners te nemen. Deze vinden in de regel veel meer indien aanwezig is mijn ervaring.

Ja, inderdaad ongeveer 1 miljoen pijn patiënten in Nederland maar lang niet allemaal zulke gevallen als ik hoor.

Hoi Raymond,

Ik heb inmiddels zowel superantispyware.com en malwarebytes gedraaid in veilige modus en deze vinden nog 43 cookies, maar verder geen bijzonders.

Ik ga aan de slag met internet explorer en ga kijken of ie het nu langer volhoudt. Ik laat het je wel even weten.

groeten Simson

Na het verwijderen van de malware weer aan de slag gegaan met internet explorer.
Internet explorer houdt er echter nog steeds na ongeveer uur mee op.
Heeft iemand nog een mogelijke oplossing?

run cmd als administrator.
typ netsh winsock reset

restart pc

zou kunnen helpen maar ben er niet zeker van.
Krijg je ook nog bepaalde meldingen rondom ie?

Het commando "netsh winsock reset" geeft geen verbetering!!

Elke internetbrowser geeft er na ca. een half uur de brui aan.

nog ter informatie: ik krijg geen meldingen rond IE. Alleen pagina niet gevonden e.d.
Na een reboot zijn die pagina's wel te vinden, ca. een half uur lang ;-(

ik ben niet zeker maar kan zo'n netwerkkaartje ook niet te warm worden? :confused:

ik heb nog steeds het zelfde probleem: internet explorer stopt er na ca. een half uur mee en geeft de melding dat de pagina niet kan worden gevonden terwijl deze er wel is.

Andere computers op zelfde netwerk werken wel goed.

De betreffende laptop wordt steeds minder gebruikt omdat het zo vervelend is. Alleen internet explorer stopt er mee. MSN, chat en pokerproamma via internet blijft werken.

Wie weet een oplossing.

Probleem treedt op bij IE7, IE8, Firefox en ook bij Google Chrome, dus aan de browser zal het wel niet liggen.

Alle oplossingen die zijn aangedragen in deze thread heb ik uitgeprobeerd, maar vooralsnog zonder resultaat

gm
ik heb het zelfde probleem met IE 7 en firefox kan ik soms helemaal niet openen
er is denk ik geen verklaring voor ,heb alles geprobeerd,alleen nog niet opnieuw
de pc installeren:evil:

kan je langer op het internet zitten dan een half uur als je in de veilige modus werkt?

HALLO

Ik heb hetzelfde probleem met mijn hp laptop. Ook internet stopt en firefox ook.
Maar de verbinding ligt er niet uit want downloaden gaat gewoon door.
Heb jij al een oplossing gevonden of zal het aan hp liggen ??

groetjes

Arie

ik heb nog steeds het zelfde probleem: internet explorer stopt er na ca. een half uur mee en geeft de melding dat de pagina niet kan worden gevonden terwijl deze er wel is.

Andere computers op zelfde netwerk werken wel goed.

De betreffende laptop wordt steeds minder gebruikt omdat het zo vervelend is. Alleen internet explorer stopt er mee. MSN, chat en pokerproamma via internet blijft werken.

Wie weet een oplossing.

Probleem treedt op bij IE7, IE8, Firefox en ook bij Google Chrome, dus aan de browser zal het wel niet liggen.

Alle oplossingen die zijn aangedragen in deze thread heb ik uitgeprobeerd, maar vooralsnog zonder resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan