Internet Explorer veiliger instellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter pato
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pato

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Door enkel en alleen een webpagina te bekijken, heb ik een aantal problemen met mijn computer gehad: twee virussen (java_needy.a en troj_easywww.a) en een menubalk die ik niet wens in Internet Explorer (dot com toolbar). Mijn antivirusprogramma (PC-cillin) signaleerde onmiddellijk dat er een virus was, maar intussen was het leed al gebeurd. Hoe kan ik de instellingen op mijn computer zo veranderen dat dit niet zo maar weer kan gebeuren? Ik vermoed nl. dat in een veiligere modus eerst gevraagd wordt of ik wil dat een toolbar of iets anders wordt geïnstallerd.

Ik gebruik Windows XP en Internet Explorer. Voor e-mail gebruik ik Pegasus.

Je kunt een firewall installeren (bv Zonealarm). Ongevraagde toolbars komen meestal door spyware.

Bij www.download.com kun je adaware en spybot downloaden om je pc daarvan schoon te houden.

@ Pato, graag op "reageer op bericht" klikken, en niet op bericht (nu kreeg ik een privebericht)

Dit was het bericht

Dank voor je antwoord van gisteren! In de beveiligingstips van Pieter Arntz vind ik hoe je IE veiliger kunt instellen (onder punt 3), alleen
lijkt iets niet te kloppen in zijn uitleg, want na Tabblad beveiliging zou je Aangepast niveau moeten kiezen, maar dat staat helemaal niet op mijn Tabblad beveiliging en dus kan ik zijn instructies niet uitvoeren. Misschien komt het door verschillende versies van Windows of IE? Ik gebruik Windows XP Home Edition en IE 6.0.

Vreemd, bij mij staat er "aangepast niveau" en standaardniveau" onderaan die popup. Ik weet niet hoe dat kan.

Misschien dat Gezina weet waarom? Wellicht loopt Pieter hier zelf ook nog langs.

Laatst bewerkt:
Sorry!!!

Sorry Tanja en anderen, ik was per ongeluk met de Opties van Word bezig geweest i.p.v. Internet Explorer. Nu blijkt het te kloppen, nogmaals dank voor jullie hulp.

Groetjes,
Pato

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan