Internet Explorer vind geen pagina's meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcelDon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Berichten
3
Sinds dit weekend heb ik, zonder grote wijzigingen op mijn pc, ineens geen mogelijkheid meer pagina's via IE te bekijken. Mail lezen of MSN werken prima, maar zodra ik IE nodig heb werkt niets meer.

Mijn conclusies zijn tot nu toe:

  • Verbinding werkt, hetgeen ook bevestigd word door het mogelijke gebruik van mail en msn.
  • Heb weliswaar MSN nieuwste versie geinstalleerd maar dat was reeds op vrijdag, terwijl er zaterdag nog gewoon internet mogelijk was. Kan m.i. niet de oorzaak zijn dus.

Deze forum vraag verzend ik via onze 2e pc, die dus wel gewoon internet op kan, hetgeen mij sterkt in het feit dat het een IE aangelegenheid is. Heeft iemand een oplossing of suggestie hoe ik dit probleem verder kan oppakken?

Marcel
 
Jammer dat je niet vermeld wat de grote wijzigingen zijn.
Op deze manier wordt het moeilijk om een oplossing te vinden.

p.s. ik ga slapen ik lees nu de vragen zelfs verkeerd.
Vergeet mijn reactie
 
Laatst bewerkt:
Heb je toevallig nog een andere browser zoals Mozilla op je PC om te testen?
 
Opmerkingen als "Niets werkt meer" geeft geen enkel aanknopingspunt waar het probleem zou kunnen liggen.

Vertel eens wat er gebeurt, en ook wat er teruggemeld wordt zodra je probeert met IE iets te openen?

Tijs.
 
Probeer eens de firewalls uit te zetten, van windows en van het eventuele security pakket wat je op je systeem staat.
mvg leo
 
Opmerkingen als "Niets werkt meer" geeft geen enkel aanknopingspunt waar het probleem zou kunnen liggen.

Vertel eens wat er gebeurt, en ook wat er teruggemeld wordt zodra je probeert met IE iets te openen?

Tijs.

Zit nu dus op andere machine, kan moeilijk screenprints bijvoegen nu. Wat ik doe is een smpele pagina openen in IE, bv startpagina.nl
Hij krijgt die niet open, onderin zie je dat hij vervolgens een standaard zoekpagina wil gaan openen, ook dat lukt niet.
Úiteindelijk komt hij met standaar Pagina niet gevonden melding terug met de gebruikelijke opties (later proberen, refresh, instelling nakijken, etc)
 
XP of Vista?
Systeemherstel gedaan en anders dit programma draaien.

www.pcstress.nl

Heeft mij en vele al vaak geholpen!

Cleanup and repairtool!

Niet voor Vista dacht ik !!
 
Laatst bewerkt:
Wel internet, niet browsen kan op een DNS probleem duiden. Niet in de router, want dan zou de andere pc het ook niet doen.
Er van uitgaande dat je het geprobeerd hebt met de firewall(s) uit, kun je volgende stappen nemen:
Een systeemherstel (van de vorige post)zou kunnen helpen.
Ook zou je even het volgende kunnen doen met IE
Menu Extra -> Internet opties->Verbindingen->LAN instellingen->Proxyserver
Staat die aangevinkt, haal dat dan weg.
Nog steeds geen resultaat, probeer dan eens de LAN (ik denk dat je bedraad zit) te deïnstalleren en opnieuw te installeren. Liefst met de nieuwste drivers.
Zorg dat alle gegevens van je provider er goed in zitten dynamic/static ip etc.
Post even je ISP gegevens en besturingssysteem wanneer je hier hulp bij nodig hebt. Evenals je antivirus of security pakket trouwens.
Houdt er ook rekening mee dat je (de pc dan :) gelukkig) geïnfecteerd bent.
Volg de instructies van deze post om dat na te gaan.
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan