Internet explorer werkt maar voor één account

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterleo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Mijn internet explorer lijkt geen verbinding te kunnen maken met mediaspelers. Wanneer ik van een site een muziek(fragment) wil beluisteren, lukt dat niet. Ook lukt het me niet geheugenruimte aan de geschiedenis toe te wijzen. Wanneer ik deze instel onder de internetopties, gaat hij toch weer naar 0 mb en ik heb dus geen geschiedenis. Toevallig merkte ik dat dit allemaal wel werkt bij 1 van de verschillende accounts op de computer. Ik had het vermoeden dat het probleem in de map tijdelijke internetbestanden zou kunnen zitten, maar deze map lijkt verdwenen.
Hoe kan dit en wat kan ik doen om IE bij alle account naar behoren te laten werken?

Geschiedenis in te stellen op x-aantal dagen, Tijdelijke internetbestanden in te stellen op schijfruimte x-aantal Mb's. Geschiedenis heeft een totaal andere functie dan Tijdelijke internetbestanden. Over welke accounts praat je precies? Gast? Beperkte rechten account?

NB: De map Tijdelijke internetbestanden kan op diverse plekken in C:\Documents and Settings voorkomen, afhankelijk van het aantal aangelegde accounts, naast de door Windows XP bij de installatie al aangelegde systeemaccounts.

Geschiedenis in te stellen op x-aantal dagen, Tijdelijke internetbestanden in te stellen op schijfruimte x-aantal Mb's. Geschiedenis heeft een totaal andere functie dan Tijdelijke internetbestanden. Over welke accounts praat je precies? Gast? Beperkte rechten account?

NB: De map Tijdelijke internetbestanden kan op diverse plekken in C:\Documents and Settings voorkomen, afhankelijk van het aantal aangelegde accounts, naast de door Windows XP bij de installatie al aangelegde systeemaccounts.

Geschiedenis staat op 20 dagen, schijfruimte laat zich alleen instellen op 8 mb, maar dit getal verdwijnt weer, wanneer je opnieuw de instellingen opzoekt. Alle accounts behalve de gast en een asp.net account (die zichzelf heeft geïnstalleerd) zijn beheerder. Anders werken niet alle spelletjes van de kinderen. Eén van de beheerders werkt goed; alle andere niet.
Ik legde zelf het verband met de 0mb van de geschiedenis en de mediaplayer, omdat de mediaplayer een buffer lijkt te maken. Ik dacht dat wanneer dat niet zou kunnen omdat er geen ruimte is, dat hij daarom niet zou werken.

Probeer in een van de weerspannige gebruikeraccounts of je de "Startpagina" van IE(7?) kunt wijzigen. Als dat niet lukt, moet je misschien eventuele beveiligingssoftware op je PC controleren. Het zou kunnen, dat daarin een instelling staat, die (een aantal) wijzigingen in de instellingen van IE7 blokkeert en dat die blokkeringen uitsluitend zijn opgeheven voor dat ene beheerdersaccount, waar het instellen van de omvang van de Tijdelijke internetbestanden wél werkt.

Bestaat deze toestand al vanaf het in gebruik nemen van je huidige configuratie? Zo niet, heb je al gedacht aan een Systeemherstel naar een datum die ligt voor het ontstaan van je huidige problemen?

NB: de buffering door media players staat los van Geschiedenis en Tijdelijke internetbestanden.

Probeer in een van de weerspannige gebruikeraccounts of je de "Startpagina" van IE(7?) kunt wijzigen. Als dat niet lukt, moet je misschien eventuele beveiligingssoftware op je PC controleren. Het zou kunnen, dat daarin een instelling staat, die (een aantal) wijzigingen in de instellingen van IE7 blokkeert en dat die blokkeringen uitsluitend zijn opgeheven voor dat ene beheerdersaccount, waar het instellen van de omvang van de Tijdelijke internetbestanden wél werkt.

Bestaat deze toestand al vanaf het in gebruik nemen van je huidige configuratie? Zo niet, heb je al gedacht aan een Systeemherstel naar een datum die ligt voor het ontstaan van je huidige problemen?

NB: de buffering door media players staat los van Geschiedenis en Tijdelijke internetbestanden.

Het lijkt niet aan de beveiliging te liggen. Heb gezien dat bij de instellingen van de geschiedenis helemaal geen lokatie is voor de temporary internet files. De account die wel werkt heeft die wel. het is (nog) niet gelukt de geschiedenis een map toe te kennen. Wel heb ik gezien dat wanneer je een nieuwe account maakt, dat dan alles wel naar behoren werkt; ook de mediaplayer. Ik zal kijken hoe ik gegevens van de oude accounts in een nieuwe kan krijgen. Daarmee zou het probleem ook opgelost moeten zijn.
Bedankt voor het advies!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan