Internet Explorer werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Claudiaaatje

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2010
Ook ik krijg regelmatig bij windows 7 de mededeling 'internet explorer werkt niet meer'. Dit gebeurt op een aantal spelletjessites en bij chatboxen.

De melding is: er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten er er wordt een melding weergegeven wanneer er een oplossing beschikbaar is.

Vervolgens komt op het scherm dit te staan:
Deze webpagina is door Internet Explorer gesloten ter beveiliging van uw computer
Deze webpagina is door Internet Explorer gesloten vanwege een schadelijke invoegtoepassing. Mogelijke acties:
- Ga naar de startpagina
- Probeer terug te gaan naar chatten.nl
- Meer informatie

Wanneer ik klik op Meer informatie verschijnt er dit:
Windows Preventie van gegevensuitvoering heeft vastgesteld dat een invoegtoepassing systeemgeheugen onjuist heeft geprobeerd te gebruiken. De oorzaak hiervoor kan een storing of een schadelijke invoegtoepassing zijn.
Andere dingen die u kunt doen:
Online meer informatie zoeken over de beveiligingsfunctie Preventie van gegevensuitvoering (DEP)

Die informatie heb ik opgezocht en de beveiligingsfunctie ingesteld dat hij niet werkt bij Internet Explorer. Laptop opnieuw opgestart, maar helaas. Wederom dezelfde foutmelding.

Wie kan mij helpen?

Groetjes Claudia

ps: Het is een hoop informatie, maar ik hoop dat het voldoende is voor jullie om mij op weg te helpen...

De makkelijkste weg:
Probeer eens om Internet Explorer opnieuw te installeren.
Anders kunt u overwegen om een andere browser te gebruiken, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera of Safari.

Al op virussen/spyware gescand?

Ik denk aan een besmetting van spyware. Zou je een keer met malware bytes anti malware kunnen scannen.

Altijd weer die Windows 7. Ik vraag me af wanneer ze eens een goede OS vrijgeven. Maar om op je vraag terug te komen, IE is een crappy browser met legio security leaks. Ik adviseer Firefox te gebruiken, en als die te zwaar is voor je systeem, probeer dan Opera. Maar IE zit vol met problemen....succes

Misschien helpt dit?? http://support.microsoft.com/kb/956196

Laatst bewerkt:
Los van de kwaliteit: ik zou in ieder geval je computer grondig scannen op malware, want dit is ook de soort melding die je krijgt als je computer besmet is. En als dat zo is, heeft het installeren van 'n andere browser ook niet zoveel nut.
(Los daarvan: élke browser is beter dan IE, maar dat is 'n heel andere discussie :D )

laptop is gecontroleerd op spyware e.d. 66 bestanden aangetroffen en in quarantaine geplaatst. Dit heeft helaas niets verholpen. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Als ik IE opnieuw wil installeren, hoe doe ik dat dan?
Normaal gesproken loop ik met elk pc probleem onmiddelijk naar de winkel, maar ik heb ineens de illusie dat ik het wellicht ook zelf kan oplossen. Helaas weet ik niet zoveel als ik denk te weten.. ;-)

Update...

Inmiddels het volgende gedaan:
Firefox gedownload!
De sites die ik voorheen niet kon openen worden geopend, enkel met de foutmelding 'uw browser ondersteunt geen java'.
Java is gedownload, maar ergens gaat toch nog iets fout.. :-(

Wat nu?

Wat gaat er precies fout..??? Het kan met een plugin te maken hebben..:(

De spelletjessite zylom zegt: 'Je browser ondersteunt geen Java. In de Java help kun je vinden hoe je Java (opnieuw) kunt installeren.'

Daar heb ik gekeken. Hij zegt als eerste: ga naar extra, adds-on, plug-ins en dan als java uitgeschakeld staat, klik op inschakelen. Helaas staat Java er niet tussen, dus ik ging door naar stap 2..

ga naar www.java.com en installeer java. Dit heb ik gedaan tot er stond 'you have succefully installed java'.

Wanneer ik dan terug ga naar zylom.nl om een spel te openen zegt ie weer: uw browser ondersteunt geen java. Ga ik weer kijken bij extra, adds on, plug-ins, en weer geen java te vinden :-s

wat doe ik verkeerd??

Hmmm, dat is vreemd inderdaad. Heb je al in processen gekeken of Java staat ingeschakeld? En om zeker te zijn dat hij is geinstalleerd, klik eens op start en type Java. Staat java erop dan moet je een java icoontje zien. Dit is inderdaad vreemd. Ik zal een op het firefox forum kijken of ik daar iets kan vinden. Komen we er nu niet uit, dan vraag ik het ergens anders...No worries

By the way, heb je al een spelletje geprobeerd daar??

Laatst bewerkt:
Hij doet t!!

Een wonder!!

Ik krijg ineens de melding dat Firefox een nieuwe plug-in had gevonden/geinstalleerd had oid. Ik heb gekeken op Zylom.nl en hij doet t weer. :-)

Dankjewel voor jullie hulp :thumb:

HOERA...ik ben blij dat het is opgelost :):)

Graag gedaan hoor....:thumb:

P.S.....vergeet niet onderaan de pagina op, "vraag is opgelost the klikken" :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan