Internet explorer werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans 42

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
Ik heb meerdere pc,s op internet.
Alle pc doen he tmaar 1 niet
Hij heeft het altijd gedaan maar geeft sinds vanmorgen aan dat hij nie tmeer werkt, en probleeemoplossing zegt hij kan geen oplossing vinden,

Wie kan mij helpen

bedankt Hans

Dag Hans, ik moet je eerlijk zeggen dat ik de vraag niet helemaal begrijp. Maar als ik van alleen het onderwerp uitga dan begrijp ik dat IE het niet meer doet. De computer werkt verder prima?

Kun je met een andere computer Firefox of Chrome downloaden en dat via een usb (bijvoorbeeld) op de probleem-pc installeren? Daarna kijken of je daarmee wel op internet kunt.

Heb je verder wat meer info? Zoals welk besturingssysteem (XP, Vista, 7, of...) En welke versie van IE gebruik je? Wellicht helpt t de allerlaatste versie te downladen en te installeren.

Een volledige virusscan zou ik ook aanraden.

Good luck! :thumb:

En anders kan je altijd nog systeemherstel proberen (is dit na een update gekomen?)

intertnet exployer

Bedankt voor je reactie

Gaat over windows 7

Ik deed systeem herstel en internet deed het weer, daarna de windows update inclusief internet exployer 9 en hij deed het weer niet
nu met systeem herstel weer wel raar he??
wat zou het kunnen wezen??

bedankt hans

Nou dat is duidelijk dan. Oorzaak gauw gevonden :confused:

Ik zou de updates nog een keer doen maar dan zonder IE9. Daarna opnieuw opstarten, systeemherstelpunt aanmaken en daarna IE9 via je browser downloaden HIER. Kijken of het dan wel wil.

Trouwens, heb je een firewall anders dan de standaard Windows firewall op je pc staan? Al dan niet in een internet security pakket? Wellicht gaat hier iets mis. Zou niet de eerste keer zijn. :D

Good luck :thumb:

nog geen exlporer

Bedankt Dutchy
Hij valt steeds weg

Als ik systeem herstel doet doet hij het en zodra ik update zegt hij internet explorer werkt niet geen herstel mogelijkheden gevonden.

Ik heb hem verwijderd opnieuw geinstalleerd maar hij doet het niet

Heel raar hoop dat iemand mij kan helpen

bedankt

intertnet exployer

Ik heb weer systeem herstel gedaan en de updates uitgeschakeld.

Ik had internet maar zodra ik opnieuw opstart krijg ik weer de melding internet explorer werkt niet meer
Er is een probleem opgestreden waardoor het programma niet goed meer werkt. het programma word afgesloten en er word melding weergeeven als er een oplossing beschikbaar is

dan zoekt hij naar een oplossing en dan krijg ik de zelfde melding.

Wat moet ik doen moe tik hem helemaal formateren en instaleren nee toch??

bedankt Hans

Nee, een herinstallatie lijkt me wat voorbarig.

Je zou voor nu even een andere browser kunnen gebruiken. Dan is je pc normaal bruikbaar. IE is niet de enige natuurlijk. Mijn persoonlijke voorkeur is Firefox maar Chrome is ook een prima browser.

Kun je me nog vertellen of je een 32bit of 64bit Windows 7 hebt? En ik neem wel aan dat je Service Pack 1 geïnstalleerd hebt?!
Ik zal morgen even driftig gaan Googlen op je probleem. Het mooie (of juist niet... :confused: ) is dat je vrijwel zeker niet de enige bent met dit probleem.

Fijne avond! :thumb:

Ik ben nog eens even op zoek gegaan en kwam wat dingen tegen.

Waar ik zelf nog op kwam was de aanwezigheid van toolbars in IE8. Als die meeverhuizen naar IE9 zou dat mis kunnen gaan. Dus alle aanwezige toolbars even deïnstalleren. (Indien aanwezig natuurlijk).

Waar ik niet aan dacht maar wel tegenkwam. IE9 gebruikt voor al het grafische gebeuren de videochip/ -kaart. (Hardwareversnelling) Wellicht gaat het hier mis.
Ik weet niet of je onboard video hebt of een aparte videokaart maar probeer eens de drivers daarvan te updaten.
Als dit niet helpt dan zou je de hardwareversnelling kunnen uitzetten. Hiervoor moet je wel de installatie van IE9 hebben voltooid. Je doet het zo:

*Klik op Start, Configuratiescherm, Netwerk en Internet en klik vervolgens op Internet-opties
*Klik het tabblad Geavanceerd en ga vervolgens naar de Accelerated graphics sectie.
*Selecteer het Softwarerendering gebruiken in plaats van de GPU rendering vakje.
*Klik op Toepassen en klik vervolgens op OK.
*Sluit alle open vensters en start Internet Explorer 9.
Bron

Verder zou ik ervoor zorgen dat je de laatste versies van Java en Flash gebruikt.

Houd ons op de hoogte! :thumb:

Laatst bewerkt:
internet explorer

Beste Dutch

bedankt voor je inzet ik hoop dat er meerdere veel aan hebben.
Maar mij is het niet gelukt, ben de hele middag en bijna de hele avond bezig geweeest.
Ik heb hem nu maar geformateerd hopen dat hij nu goed blijft

bedankt hans

Na een herinstallatie zal het wel goed gaan. Alle foutjes die er in de loop der tijd in sluipen ben je dan kwijt. Het is naar mijn idee wel een nogal drastische oplossing maar begrijp wel dat je 't zat was ;)

Succes ermee! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan