internet gaat traag, wat is het probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thibaut123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2015
Berichten
2
sinds een paar dagen vind ik mijn internet heel traag gaan, ik heb geen idee hoe dit zou komen.

Als ik een spel speel komt mijn latency veel te hoog en kan ik gewoon niets doen in mijn spel, blijft heel de tijd vast hangen.
Webpaginas durven soms wel eens lang te laden of zelfs niet. youtube filmpjes laden soms ook niet meer of heel traag.
internet valt ook af en toe weg , zo heb ik wel eens "beperkte toegang" of zelfs geen internet.

ik heb nochtans 54 Mbps en dat zou genoeg moeten zijn voor 1 gebruiker.
zou ik een nieuwe wifi adapter nodig hebben voor het signaal van mijn draadloze verbinding te versterken want die is vrij slecht (3 streepjes toch), ik heb een notebook en die hebben meestal een slechte wifi adapter.

Ter info,
laptop: HP ENVY 17-J130EB (behoort tot notebook)
specs:

RAM: 16gb
processor: Intel Core i7-4700MQ
opslag: 1TB
video card: NVIDIA GeForce GT 750M
internet card: Ralink RT3290 802.11bgn Wi-Fi Adapter


hopelijk een oplossing!

thibaut
 
was het wel snel.
Als je daar ja op zegt dan klopt je redenering van een slecht adapter en notebook niet.
Maar om te kijken of het daar aan ligt zou je de laptop eens bedraad kunnen aansluiten en kijk dan wat je verbinding doet.
 
2 opties zie ik, naast het gebruik van bedraad Internet ipv. draadloos:
a. Kijk of het kanaalnummer op je wifi router niet slimmer gekozen kan worden. Kijk daarvoor via Wifi Channel Scanner of inSSIDer welk kanaal niet/weinig bezet is en stel die in op je wifi router in als wifi kanaal.
b. Update de drivers van je wifi kaart. hier informatie/drivers van je laptop.

Tijs.
 
oke ik heb het ongeveer gevonden, ethernet is niet mogenlijk dus dat is geen optie.

de wifi sterkte is maar juist 50% en ik heb af en toe maar 12Mbps in plaats van 56Mbps.
Ik heb de wifi router wat dichter bij de laptop geplaatst en doet het een beetje beter.

bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan