Internet-Gateway uitgeschakeld (hoe ingeschakeld te krijgen?)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Roi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Hoi,

Ik heb een router gekocht van Linksys, nadat ik het eerste probleem heb verholpen (eerst deed hij het niet omdat het verbindingskastje van Zyxel is en die twee blijkbaar botsen, tot ik het IP adres heb gewijzigt) heb ik nu weer een probleem.

Ik zit op deze computer gewoon ingelogt via de LAN/ADSL verbinding, maar inloggen (met de andere computer) via het draadloze netwerk lukt nu opeens niet meer. Hij vind hem zelfs niets eens meer! Nu zag ik dat bij 'Netwerkverbindingen' de 'Internet-Gateway' verbinding uitgeschakeld is, ik denk zelf dat dat het probleem is. Alleen, ik krijg hem niet ingeschakeld! Als ik op inschakelen druk krijg ik een melding dat hij bezig is met verbinden en een seconde later krijg ik bericht dat hij verbonden is, maar hij blijft gewoon op Uitgeschakeld staan!

Wat moet ik nu doen ?!

(De firewall staat iig uit)

haa beetje raar hoor wat ik nu ga zeggen: als die bij mee uitgeschakeld staat ga ik altijd msn aanmelden en dan krijg je venster dat ie geen verbinding kan maken, dan moet je doen probleem oplossen doen, dan gaatie automatisch aan weer, dat was altans bij mij!

Succes

mvg

Hmmm ja nou het vreemde is is dat er op die computer wel verbinding is (niet mijn netwerk maar van de buren!!!) maar dat je dus geen website kan laden... En dat preciese probleem had ik eerst totdat ik het IP-adres had gewijzigt..

Ik snap het echt niet meer :rolleyes: .

(Eigenlijk zijn er dus 2 problemen)

Hoi,

Bedoel je met "verbindingskastje" een draadloos accesspoint? Die internetgateway waarover je spreekt hoort er eigenlijk niet eens te staan, dit is volgens mij een inbelverbinding en je maakt gebruik van lan.

Hoi,

Bedoel je met "verbindingskastje" een draadloos accesspoint? Die internetgateway waarover je spreekt hoort er eigenlijk niet eens te staan, dit is volgens mij een inbelverbinding en je maakt gebruik van lan.

Ik zit met deze computer wel op de LAN te werken maar die andere wil/moet ik draadloos hebben.

Het probleem is dus ten eerste dat ik de Internet-Gateway niet ingeschakeld krijg
En ten tweede dat die andere computer (die mijn netwerkt nu dus niet oppakt door het bovenstaande vermoed ik) wel een verbinding vindt maar ik niet kan surfen, als ik een browser open zegt hij dat hij geen verbinding kan maken.

Die tweede pc heb je zelf van een ip-adres voorzien?

Volgens mij is dat automatisch gedaan, zal het morgen ff voor de zekerheid vragen.

wouw,internet van de buren.
Dus jouw router heeft hetzelfde kanaal als je buren.
waarschijnlijk kanaal 11.
Het helpt om een ander kanaal te zoeken als de buren.
Stoort niet zoveel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan