internet geen kleuren meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

danii

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2007
hai, ik heb een probleem en ik hoop dat hier iemand mij verder kan helpen.

Ik heb een wat oudere pc, die eerst 2 jaar heeft uit gestaan en die ik sinds een tijdje weer heb aangesloten.
Maar als ik nu internet open, dan zijn er geen kleuren te zien.
Alles is in het wit en alleen de letters of teksten op een site zijn zichtbaar.
Het ziet er echt heel raar uit en soms heb ik ook dat een stuk van de pagina niet zichtbaar is en staat een verhaal vaak door elkaar. dus dan lijkt het net alsof er een paar regels dubbel gedrukt zijn.

Ik heb al via mijn computer en configuratiescherm vanalles geprobeerd maar ik kom er maar niet achter. bij internet opties kan je de kleuren veranderen in bijv. windows kleuren, dit heb ik ook al allemaal geprobeerd maar dat mocht ook niet baten...

Kan iemand mij misschien verder helpen??

Heb je XP?
En als je firefox installeert, wat gebeurd er dan?

Hhmmm. heb je dat alleen met internet pagina's die dus via een verbinding lopen of ook als je bijvoorbeeld een foto of afbeelding opent met een viewer of fotobewerkingsprogramma ?

videokaart drivers eens herinstalleren?
en hoe doe ik dat precies.. sorry ik ben een beetje een leek vandaar:rolleyes:

het probleem is ook eigenlijk dat windows xp nog moet worden geinstalleerd. dat zou een kennis van mij doen want die had xp nog wel liggen, maar dat duurt en duurt maar.

op dit moment heb ik nog, niet schrikken, windows 2000nt.

als ik verder een spelletje spel of als er bijv pop ups komen van een advertentie zijn die wel gewoon in kleur. het ligt eigenlijk voornamelijk aan de achtergrond.

komt dit door 2000-NT? want vroeger, en toen had ik ook 2000nt, had ik dit probleem niet..

Voor de drivers van je videokaart ga je best naar de website van je fabrikant. Daar kan je ze downloaden en kan je ze gewoon installeren. zoek de setup of ander dergelijk executable file.

Welke browser gebruik je? IE, firefox, opera, maxthon. Probeer desnoods eens een andere uit.

Misschien de oplossing!

Hallo,

Ik had ook last van dit probleem maar heb het gelukkig op kunnen lossen. Misschien werkt het bij jou ook.
Ik was er achter gekomen dat het een instelling moest zijn omdat wanneer ik een gast-account aanmaakte en hierbij op internet ging het allemaal wel perfect werkte. Ben daarom flink aan het zoeken geweest in de instellingen en heb het uiteindelijk gevonden .

De oplossing bij mij was :),

- Ga eerst naar "Start" links onder in bureaublad.
- Druk vervolgens op "Configuratiescherm"
- Dan op "Toegankelijksheidsopties"
- Klik daarna nogmaals op "Toegankelijksopties" onder in dit tabblad
- Ga dan naar "Weergave" boven in het tabblad
- Hierna krijg je het volgende te zien:

Hoog contrast

U kunt deze optie gebruiken als u wilt dat windows kleuren en lettertypen
zodanig instelt dat deze gemakkelijker zijn te lezen.

Het vakje dat hierbij staat was bij mij aangevinkt maar moet juist "UIT" staan.

Klik dit uit en druk daarna op toepassen rechts onderin en dan op OK. Hierna moet het probleem over zijn en zo niet moet je de computer even een keer opnieuw opstarten. Is het dan nog steeds zo, sorry dan zou ik het ook niet meer weten. Maar bij mij was dit de oplossing. Heel veel succes, groeten Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan