Internet geheugen vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

halsangel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Heey ik heb nu 512mb gehuegen in mn pc:o. Dit wil ik graag uitbreiden. Nu zit er 512mb van twinmos in. Dit wil ik graag uitbreiden met 1 gb Dus een sticky met 512mb en 1 gb erin. Of kan ik beter gewoon 2 nieuwe van 1 gb kopen. Ik heb op internet rondgeneusd maar er is ZOO veel van twinmos :evil: Hoeveel MHz die moet hebben enzo (weet niet hoeveel die van mij nu heeft?, kan dat niet vinden bij everest.)

Dus welk geheugen kan ik het beste nemen zodat mn pc echt sneller wordt?

Syseem:
Moederbord: Asus P4PE2-X (4 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
Processor: Intel Celeron D325, 2533 MHz
Videokaart: Ati Radeon x1300 pro
Geheugen: Twinmos 512MB (PC3200 DDR SDRAM)
Harde schijf: ST3800 11A (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA100)
Chipset: Intel Brookdale i845PE

Alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Het beste is 2 x 1 Gb PC3200 (meer past er ook niet op dat bordje)

Maar dan ook van twinmos of kan het ook een ander merk zijn. En moet ik nog op het aantal MHz letten?

Een ander merk zou misschien ook kunnen, maar sommige moederborden zijn wat een-kennig met het merk geheugen, en gezien het feit dat je zeker weet dat Twinmos werkt, zou ik dat gewoon doen.

En... PC3200 DDR400 is ook wat je nu hebt, dus in dit geval gewoon daarbij houden.

Oke :) , en als ik dus in totaal 2 gb geheugen heb. Wordt mijn computer en de applicaties die erop draaien ook echt sneller?

Hij zal zeker sneller worden. Of je uit moet breiden naar 2 GB geheugen betwijfel ik gezien je processor. Ik denk als je er 1 GB bijzet (dus uitbreiden met 1024 en de 512 ook blijven gebruiken) of dat je er in totaal 2 GB inzet niet veel erschil zal maken.

Oke, en als ik dus 1 of 2 gb koop, moet ik dan nog letten op het aantal MHz. En hoe kan ik zien of die op mijn mobo past?

als je met Twinmos 512MB (PC3200 DDR SDRAM) naar de winkel gaat krijg je echt de goede.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan