Internet gerelateerde programma's crashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knetterz

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
12
Ik zal bij het begin beginnen.

Windows XP
Fritz!box 7340
Aangesloten met draad.

Alles werkte zonder problemen. Ik zat te stoeien met de plek van de fritzbox om het wireless signaal naar een andere pc beter te krijgen. Terwijl mijn PC aan het opstarten was haalde ik de box uit de (elektriciteits)stekker om hem terug te zetten op zijn oude plek. De netwerk kabel heeft er altijd ingezeten.

Daarna crashte elk programma dat contact met het internet probeerde te maken. Het was niet zo dat ze zeiden dat er geen contact met internet was, ze crashte allemaal: Skype, Steam, Browsers etc. (dat je zo'n foutenrappport mag versturen). Alleen Explorer werkte het in de veilige modus. Firefox niet.

Ben op zoek gegaan naar oplossingen. Kon die niet vinden. Heb hele pc geformatteerd. XP er weer op, zonder problemen. Tot mijn vreugde deden de browsers het weer. Probeerde toen AVG er weer op te zetten. Dat ging mis. Kreeg de foutmelding dat er bij Stub.exe een fout was opgetreden. Dat bleek een download ding te zijn, dus heb ik de volledige versie van AVG gedownload, maar die crashte (zonder speciale reden te geven) op het moment dat hij uitgepakt was. Dus ik denk dat hij op dat moment contact met internet probeerde te krijgen.
Skype geprobeerd, werkt niet. foutmelding: Exeption EConvertError in module skypesetup.exe
Avast geprobeerd, werkt niet.
Spel geprobeerd, crasht bij openen van client patcher.
Office van CD werkt zonder probleem.

Heb fritzbox naar fabrieksinstellingen gereset, werkt niet.


De andere PCs werken zonder problemen, ��n met kabel, ander wireless.
Dingen dowloaden van sites is geen probleem.

Misschien was het gewoon toeval dat ik net de fritzbox aan het verplaatsen was, maar ik hoop dat het een of ander beveiligings probleem is.

In ieder geval, elke hulp is zeer welkom!
 
Wat ik nog vergeten was, Ik kan wel de andere Pcs in het netwerk zien (en bewerken), dus het netwerk lijkt me dan geen probleem.

Heb net ook de laatste moederbord drives van MSI gedownload. Probleem blijft...




Edit: Heb en nieuwe harde schijf gekocht. Dat werkte.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan