Internet geschiedenis

Status
Niet open voor verdere reacties.

nandaloe

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2002
Hallo

Al een tijdje heb ik, na gebruik van Norton fast and safe cleanup, dat er zo`n 640 kb aan internet geschiedenis blijft staan.
Nu kwam ik via Aida32 erachter dat er idd sommige bezochte websites blijven staan in een geschiedenismap en waarvan ook enkele zelfs van een jaar terug.
Wat ik nu ook probeer om dit te wissen , ik krijg `t niet voormekaar.
Ook het progamma Diskcleaner zegt dat er 43 items zijn , maar kan deze ook niet verwijderen.
Nu is mijn vraag of er iemand is die weet waar ik deze gegevens terug kan vinden.
Ik werk met XP pro en ben de enige gebruiker.

groetjes nanda

Blijkbaar een foutje van Norton. Mijn man had het ook.
Eindeloos ben ik bezig geweest om het te verwijderen.
Uiteindelijk is het toch gelukt maar hoe? Je rommelt een hoop. Heb je het al in de veilige modus geprobeerd?

Hoi Elisa

Ja ook veilige modus geprobeerd zonder resultaat.
Het vreemde vind ik dat deze 43 items wel worden weergegeven in Aida32.
Je zou dus zeggen dat het ergens moet staan.
Ik ben er inmiddels ook achter dat de betreffende items ook te voorschijn komen als autoaanvul in de adresbalk , en idd dan alleen degene die Aida32 ook vindt.
Wie het weet mag `t zeggen , want ik heb, dacht ik ,mijn hele trukendoos open gehad , maar kom er niet uit

groetjes nanda

Wat tips: In IE/Extra/Internet-opties, tabblad Geavanceerd, blokje Surfen, In line AutoAanvullen uitgevinkt?En als je toch daar bent, aanvinken "De map met tijdelijke Internet-bestanden leegmaken wanneer de browser wordt afgesloten." Zet in het tabblad Algemeen de Geschiedenis op 0.
In IE/Extra/Internet-opties, tabblad Inhoud en dan op Autoaanvullen klikken, klik op formulieren wissen, haal vinkjes weg bij Webadressen en Formulieren en klik OK.

Hoi Gezina

Alle tips zoals je zegt had ik al precies zo ingesteld.
Dit is dus niet de oorzaak van mijn probleem.
Als Aida32 deze url`s vind , zou je zeggen dat ze ergens worden opgeslagen.
Ik heb zo`n beetje alle tips en trics die ik kon vinden al geprobeerd maar tot nog toe geen resultaat.
Het is niet zo dat ik er echt last van ondervind , maar ik wil eigenlijk weten waar dit wordt opgeslagen.

groetjes nanda

als je nou eens met zoeken *.url intypt dan krijg je al je url's met de bewaarplaats erbij.

hallo

Inmiddels ook MRUblaster geprobeerd en deze 514 items laten verwijderen.
Toch blijft nog steeds de 640kb aan geschiedenis bestaan.
Het is ook niet zo dat het niet gezien mag worden , het gaat mij erom hoe en wat.
Als ik weet dat er iets is opgeslagen en ik kan het niet terug vinden , dan wil ik weten waar dat dan staat.
Ik heb ook gezocht op *.url , maar meer dan mijn favorieten wordt dan niet weergegeven.
Als er nog andere suggesties zijn dan hoor ik dat graag.

groetjes nanda

Jeetje, 514 is nogal wat :D
Ik ben een veiligheidsfreak dus dat lijkt me wel wat.
Krijg je wel de mogelijkheid om dingen te schrappen?

Heb je onder documents and setting/jouw naam/geschiedenis ook geprobeerd te wissen of staan ze daar dan niet? Als je, zoals Gezina al zei, geschiedenis op 0 zet dan zou je nu niets meer moeten hebben.

Hoi Elisa

Ja , alles wat Gezina zei heb ik gedaan.
Zelf ben ik ook best wel een beetje bezig met veiligheid , daarom ook mijn vraagstelling.
De url`s die er nog instaan zijn ook van verschillende data , wat het verhaal voor mij nog vreemder maakt.
Kortom , het begint eigenlijk een beetje een prestige kwestie te worden.
Je weet dat het er is maar waar.........

Als je Norton hebt..........heb je ook Norton Autoprotect alles laten verwijderen?

Ja heb ik ook al gedaan , en er stond in dat lijstje ook iets van temp. internet files, welk ik had verwijderd uit de lijst.
Nu kon fast and safe plots 31mb extra vrijmaken maar je raadt `t al , op 640kb na..

LOLOL Het is niet te geloven.
Ik zou nu toch wel errrrrrug wantrouwig worden.

Hoe heb je beveiligd met pro? Flink? Kan het misschien zo zijn dat er in een bepaalde map niets gewijzigd mag worden?
Ooit door jou ingesteld? 't is maar een wild ideetje hoor.
Of alleen lezen.

Nou daar gaat ie dan:
Norton systemworks pro 2004
Zonealarm
Hijack en spybot regelmatig.
Voor zover ik weet , als enige gebruikster , geen beveiligde mappen.
En wantrouwig? Ach , eigenlijk heb ik niets te verbergen, maar het gaat een beetje om `t idee.

Nou , ik heb die link van Gezina even goed gelezen en de programma`s Window washer en PurgeIE geprobeerd en ben inmiddels terug tot 112kb wat fast and safe laat staan.
In PurgeIE zijn de gewraakte url`s ook zichtbaar, maar als ik die selecteer dan krijg ik de melding "not deleted, error in url".
Maar als ik de betreffende urls probeer dan kom ik wel gewoon op die sites.
Het blijft vreemd , maar ik kom wel steeds weer wat verder:)

Ja hoor , het is gelukt!!!!
Na nog wat stoeien met PurgeIE was het plots wel mogelijk om de url`s te deleten.
Het heeft wat voeten in de aarde gehad en ik weet nog niet waar de data stond opgeslagen, maar ik ben er van af.
Allen maar weer bedankt voor het meedenken en tot horens.

groetjes nanda

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan