Internet heeft er geen zin meer in

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renzo11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Beste leden van het Helpmij forum,

Ik hoop dat ik deze vraag in de juiste categorie heb geplaatst, zoniet; excuses!

Mijn probleem is dat mijn internet het beneden wel doet, maar boven niet. Ik heb een tijdje terug mijn router vervangen omdat het internet steeds uitviel tijdens het downloaden. Nieuwe router geplaatst dus, en dat ging perfect! Totdat ik boven de melding kreeg "No internet acces". Ik heb uiteraard gegoogled, en heb ontzettend veel geprobeerd. Ik heb net windows opnieuw geinstalleerd (dat moest ik sowieso nog doen, stond te veel troep op) en dat heeft ook niks geholpen. Ik ben compleet ten einde raad.

Hebben jullie enig idee wat ik zou kunnen proberen om mijn internet weer aan de praat te krijgen?

Met vriendelijke groet.

Ben je boven bedraad of draadloos aangesloten?

Ontzettend stom dat ik niet vermeld heb dat ik boven bedraad ben aangesloten!

Ik denk het volgende:
Je hebt (nu) een vast IPv4 ip-adres ingesteld staan op je bedrade netwerkkaart boven. Zet het weer op Automatisch verkrijgen (en dat geldt ook voor de DNS server(s)).

Tijs.

Bedankt voor je reactie. Ik heb al vrij veel rond gezocht en kwam dat ook als oplossing tegen, maar het mocht niet baten. Misschien is het ook wel even handig te vermelden dat mijn laptop van beneden het boven gewoon doet op die kabel. Heb de routers ook al weer omgewisseld, wederom geen positief resultaat. Drivers opnieuw geinstalleerd, Windows opnieuw geinstalleerd, DNS flush etc etc.

Als zelfs herinstallatie van Windows niet geholpen heeft dan zou ik denken aan een hardwareprobleem van de bedrade netwerkverbinding op de pc boven.
Ik ga er hierbij vanuit dat Apparaatbeheer geen Ethernet-controllers laat zien zonder driver en dat in ncpa.cpl de bedrade netwerkverbinding gewoon te zien is.

Tijs.

Gewoonlijks vindt je bij de netwerk aansluiting achter in je computer wat een LED. Staat de computer aan dan zou de LED toch moeten oplichten. Zie je wat? Indien van niet, controlleer dan het netwerk kabel naar boven. Misschien kan een ander computer boven neerzetten en kijken, of dan het bedraad internet het doet. Verder kan je nog het LANkabel in de router uit en weer insteken, soms lijkt het goed vastgeclickt, maar het is het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan