internet in het buitengebied

Status
Niet open voor verdere reacties.

katya

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2001
Ik kan een huisje huren ergens hier in the middle of nowhere. Het huisje staat bij een boerderij die ergens in een weiland staat een heel eind van de openbare weg. Het probleem is alleen dat er nog niet eens een telefoonaansluiting is.
Nu hebben wij bij kpn geinformeerd en het is wel mogelijk om er telefoon aan te leggen via een kabel van de boerderij (waar dus wel telefoon is) naar het huisje (ca. 75 meter). Er zal dan waarschijnlijk een ISDN aansluiting worden aangelegd omdat er meerdere mensen wonen die allemaal eigen nummer willen.
Nu schijnt er zelfs adsl beschikbaar te zijn in dat gebied maar kpn gaf aan dat het wel eens wat moeilijk zou kunnen gaan doordat de kabel te lang zou worden of zoiets en dat het dan niet meer zou lukken???
Weet iemand hier iets van dit soort dingen af? Omdat ik een eigen bedrijfje aan het opstarten ben is het voor erg belangrijk dat ik kan internetten en het liefst onbeperkt voor een vast bedrag natuurlijk.
Zijn er misschien ook nog andere mogelijkheden dan dit? Draadloos internet misschien??

Wie weet hier iets van af??

http://www.freelancenetwerk.nl

Helaas

Nee helaas, geen Noord Holland maar Friesland dus dat lukt niet.

Theorie-verhaaltje: Als de boerderij aangesloten kan worden op ADSL is draadloos internet mogelijk. Ikzelf experimenteer wel eens met richtantennes i.c.m draadloze routers. Ik kom tot afstanden van 4 Km in het open veld. Losse buiten- of richtantennes, die op de routers of pc-kaarten passen, zijn bij de betere telecom (hobby) zaken te koop. Ook zijn er andere oplossingen te bedenken, kijk maar eens op http://www.routershop.nl/ Is wel allemaal flink duurder dan "gewoon" draadloos internet. Maar het KAN dus wel.

Skystorm is niet bij mij in de buurt. Ik heb routershop om meer informatie gevraagd maar eerlijk gezegd klinkt het allemaal nog wel erg experimenteel. Omdat internet voor mij toch wel cruciaal is, lijkt met dat niet echt een ideale oplossing.

Wat zou er uit moeten komen?? Ik heb geprobeerd om mijn vraag zo precies mogelijk te omschrijven dus ook graag konkrete reakties. Als ik het zelf eenvoudig zou kunnen vinden op zo'n algemene site dan had ik de vraag hier echt niet gesteld.

Wat ik dus graag wil weten is hoe dat zit met ADSL en een lange kabel door een grote afstand tot de openbare weg of een goed (draadloos?) alternatief zodat ik toch voor een vast tarief kan internetten.

:confused:

uuhhhh, 75 meter. Moet toch kunnen.
Het ADSL modem moet komen voor de ISDN aansluiting, dus in het boederijtje waar wel telefoon al aanwezig is.
Zet dus het modem bij de aansluiting en rol een netwerkkabel uit naar je eigen huisje, de maximale lengte van een netwerkkabel is 100 meter dus dat hoeft het probleem niet te zijn. De ISDN lijn ernaast en volgens mij is je probleem opgelost.

P.S. Moet je natuurlijk GEEN USB modem nemen.

Dank je wel maar wat ik van KPN begreep was dat het lastig kon worden doordat die boerderij dus ook al een paar honderd meter van de weg afstaat en dat huis dus daar nog 75 meter achter.

Zou dat ook iets uitmaken?

Of je gaat interneten via een schotel.
Nadeel: je gebruikt geen Outlook of Outlook Express voor e-mail maar je neemt andere accounts zoals Hotmail of Yahoo.

Oh ja, dat is wel interessant. Zal er eens wat over opzoeken. Bedankt

Is dat niet erg duur en heb ik dan weer gewone telefoonkosten?

Geplaatst door katya
Oh ja, dat is wel interessant. Zal er eens wat over opzoeken. Bedankt

Als je naar op www.internetten.nl gaat en klikt op Access providers klikt (onder Overzicht), kan je een ander uitvogelen qua mogelijkheden van o.a. Satelliet.

(is toch echt één van de meest informatieve sites en wordt veel gebruikt)

Geplaatst door katya
Is dat niet erg duur en heb ik dan weer gewone telefoonkosten?

Duur? Weet ik niet. Wat is nog goedkoop vandaag?
Telefoonkosten: als jij telefoon lijn gebruikt, dan wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan